استانی 08:03 - 01 بهمن 1399
استاندار فارس:
ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه این استان در زمینه توزیع فرآورده‌ها با تنگناهای ساختاری روبرو است، گفت: ۶۰ درصد از فرآورده‌های مورد نیاز این استان از سایر استان‌ها وارد می‌شود که موجب تحمیل تلفات و هزینه‌های فراوان در استان می‌شود.

۶۰ درصد فرآورده‌های مورد نیاز فارس وارداتی است

عنایت‌الله رحیمی در دیدار محمود آستانه مشاور وزیر نفت بیان کرد: تعداد روستاهای گازرسانی شده در این استان از حدود ۶۰۰ روستا در ابتدای دولت تدبیر و امید به حدود ۲۵۰۰ روستا افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، رحیمی گفت: با تلاش‌های دولت طی سال‌های اخیر، شاهد انقلاب گازرسانی با رویکرد عدالت اجتماعی در این استان فارس هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه گازرسانی در بخش شهری، صنعتی و روستایی در سطح این استان بسیار چشمگیر و همراه با تحولات عظیمی بوده است، اضافه کرد: اگر همین خدمت بسیار مهم دولت تدبیر و امید مستندسازی و به خوبی اطلاع رسانی می‌شد بسیاری از تخریب‌هایی که علیه دولت انجام می‌شود، خنثی می‌شد.

رحیمی با اشاره به اینکه‌ در بخش صنعت، واحدهایی که فاقد گاز بوده‌اند و واحدهایی که پس از قطعی گاز، مجددا به این نعمت دست پیدا کرده‌اند، می‌توانند توضیح دهند که چه تحول مهمی در این زمینه رخ داده است، افزود: توسعه گازرسانی در بخش صنعت، هم در زمینه خوراک و هم در زمینه سوخت موجب بهبود عملکرد واحدهای صنعتی می‌شود.

او همچنین با بیان ای که مجوز پالایشگاه دوم شیراز اخذ شده و موانع ساخت آن برطرف شده است، ادامه داد: سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده ساخت این مجتمع صنعتی هستند.

رحیمی با تاکید بر ضرورت تسریع در ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌ها به فارس نیز اضافه کرد: فارس بیشترین میزان گاز را تولید و در اختیار کشور قرار می‌دهد و بر این اساس شایسته است که امکانات و خدمات متناسب با این موقعیت نیز داشته باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بسیاری از محورهای مواصلاتی این استان به صورت عمده در اختیار ترددهای مربوط به وزارت نفت قرار دارد و آسیب‌های متعددی را متحمل می‌شود، گفت: انتظار می‌رود وزارت نفت نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، نسبت به تامین برخی امکانات و زیرساخت‌های مرتبط، اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام


10911918
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است