استانی 11:31 - 06 بهمن 1398
مدیرکل راه و شهرسازی استان:
ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: وجود راه های مناسب روستایی از اصلی‌ترین دغدغه‌های گیلان است و منجر به ارزانتر شدن محصولات کشاورزی و فراورده‌های بازار مصرف می‌شود.

راه های مناسب روستایی از اصلی‌ترین دغدغه‌های گیلان است

ماکان پدرام امروز در جلسه راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر۲۳ پروژه در حوزه راه و شهرسازی گیلان به بهره برداری می‌رسد، گفت: بالغ بر ۵۹۷ میلیارد و ۴۹۴ میلیون ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

وی افزود: بهسازی و آسفالت ۳۰.۷ کیلومتر از راه های روستایی، احداث شش دستگاه پل ارتباطی در مناطق روستایی و بهره برداری از ۷۸۵ واحد مسکن مهر ازجمله این طرح‌ها است.

پدرام با اشاره به افتتاح ۷۸۵ واحد مسکن مهر در استان گیلان گفت: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۵۴۹ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال در شهرهای رشت، آستارا، فومن و تالش به صورت تعاونی و سه‌جانبه به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اهمیت احداث و بهسازی راه‌های روستایی در استان، خاطرنشان کرد: در گیلان به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی و به طبع تنوع فراورده‌های کشاورزی، مسئله راه های مناسب روستایی به منظور حمل و نقل هرچه سریعتر، آسانتر و در عین حال ارزانتر فرآورده‌ها به بازار مصرف، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی استان است، به طوریکه طی سال های اخیر بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و از سطح میانگین کشوری نیز فراتر رفته است.

وی شاخص آسفالت راه های روستایی استان را بالغ بر ۵۶.۸ عنوان کرد و گفت: طول کل راه های روستایی استان گیلان ۹۲۴۸ کیلومتر است که از این میزان، ۵۲۵۳ کیلومتر آن از آسفالت برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تاثیر راهها و جاده‌های ارتباطی به عنوان شریان‌های حیاتی در فرایند توسعه هر منطقه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی به‌عنوان شریان‌های حیاتی نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه همه‌جانبه به ویژه توسعه اقتصادی و مراودات تجاری و... دارند و این موضوع به ‌ویژه در استان گیلان به ‌عنوان استانی توریست‌پذیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

انتهای پیام 


10362624
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است