استانی 21:14 - 20 مرداد 1399

خشکبیجار؛ شهر جنگ زده/ وعده ها تنها در حد حرف می مانند

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم اخوان عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، با اشاره به اینکه خبرنگاران صاحب خرد و اندیشه هستند، افزود: تلاش‌های خبرنگاران در برهه حساس داریم و وظیفه خطیر رسانه است.

وی با اشاره به برخی از وظایف شورای شهرستان در حوزه شهری، گفت: در شورای شهرستان ۱۴ عضو منتخب مردم رشت و شهرها تابعه حضور دارند و این اعضا از میان ۲۹۸ عضو شوراهای شهرستان رشت انتخاب شده‌اند که متأسفانه تاکنون از ظرفیت این شوراها استفاده نشده است.

اخوان با بیان اینکه در قانون اساسی شوراها به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس این قانون همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای مصوبات شوراها هستند و آنها می‌توانند در تمام بخش‌ها اعم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، توسعه‌ای و درآمدی اعلام نظر کنند.

وی در ادامه به تصویب بودجه شش شهر شهرستان رشت به استثنای بودجه سنگر به دلیل تناقض موجود با قانون بودجه اشاره کرد و گفت: متأسفانه وضعیت در خیابان اصلی و فرعی شهرستان رشت به دلیل عدم تأمین قیر اسفناک است به گونه‌ای که حتی در سال‌های گذشته یک کیلو قیر به شهرهای شهرستان رشت برای آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها اختصاص نیافته است.

اخوان با اشاره به اینکه برخی از شهرهای شهرستان رشت از کمترین منابع و امکانات برخوردار بوده و بسیار محروم هستند، افزود: شهر خشکبیجار نزدیک ترین شهر به مرکز استان بوده و از سوی دیگر با منطقه آزاد نیز ارتباط دارد از نظر محرومیت در آخرین رده در سطح کشور قرار دارد و این به هیچ عنوان شایسته نیست.

وی در ادامه خشکبیجار را با توجه مشکلات حال حاضر به شهر جنگ زده توصیف کرد و گفت: این شهر از ۵۵ سال پیش دارای شهرداری بوده اما متأسفانه محروم و عقب مانده و به معنای واقعاً جنگ زده است.

رئیس شورای شهرستان رشت با بیان اینکه این شهر هیچ امکاناتی ندارد، ادامه داد: سال‌ها است که ساخت جاده خمام به خشکبیجار از سوی مسئولان وعده داده شده است اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدام مناسب و مؤثری در این زمینه انجام نشده و وعده‌ها تنها در حد همان حرف باقی مانده است.

وی به نارضایتی مردم منطقه از این وضعیت اشاره و تصریح کرد: متأسفانه هیچکدام از مسئولان و حتی نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز اقدام قابل قبولی برای رفع این حجم از مشکلات انجام نداده‌اند و بیشتر با هم درگیر هستند.

اخوان با تأکید بر اینکه رسانه در انتقال این مشکلات نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: رسانه‌ها باید جریان سازی کرده و مطالبات مردمی را پیگیر شوند.

وی با اشاره به مشکلات شدید مالی همه شهرداری‌های شهرستان رشت، اظهار کرد: متأسفانه ماه‌ها است که پرسنل شهرداری‌ها حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و شهرداری‌ها نیز موفق نشده‌اند درآمد پایدار خود را کسب کنند.

رئیس شورای شهرستان رشت در ادامه با بیان اینکه کلانشهر رشت بودجه شش شهر دیگر این شهرستان را می بلعد، تصریح کرد: این عدالت نیست که در یک شهرستان به یک شهر بیش از شهرهای دیگر بودجه اختصاص یابد.


10661138
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است