علمی فناوری 22:16 - 13 آذر 1395
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درخصوص طرح تحول سلامت یادداشتی با عنوان "طرح تحول سلامت: توصیه رهبری و تاکید رییس جمهوری" منتشر کرد.

یادداشت وزیربهداشت درخصوص طرح تحول سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یادداشت دکتر قاضی زاده هاشمی به شرح زیر است: 


جلسات ویژه‌ی تدوین لایحه بودجه سال آینده در دولت به اتمام رسید. در جریان بررسی این لایحه، طبق روال، هر دستگاهی استدلال‌های خود را برای دریافت بودجه‌ی مورد نیاز مطرح می‌کند. نوبت به من که رسید؛ خواهشم از هیئت محترم وزیران در مورد بودجه‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بود که رقمی را در لایحه پیش‌بینی کنند که در عمل محقق می‌شود در غیر این صورت بودجه‌ی ما به‌طور کاذب متورم نشان داده شده و فرصتی فراهم می‌شود تا منتقدان و خدایی نکرده بدخواهان با استناد به اعداد و ارقام بودجه، عملکرد این وزارتخانه و از جمله طرح تحول سلامت را غیر منصفانه مورد نقد و بررسی قرار دهند؛ اتفاقی که طی سه سال گذشته به وقوع پیوسته است.


همچنین تاکید کردم یا بودجه باید واقعی باشد یا تکلیف را از دوش وزارت بهداشت بردارند. چرا که وقتی تکلیفی مشخص می‌شود؛ سازمان های نظارتی مثل بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و ... بر اساس وظایف‌شان بررسی می‌کنند و اگر بخشی از تکالیف قانونی برزمین مانده باشد، خلف وعده و تخطی وزارت بهداشت تلقی خواهد شد. 


اعضای جلسه نظرات خود را در این باره اعلام کردند ولی اظهار نظر آقای رییس جمهور، همان‌گونه که می‌پنداشتم، برای حاضران بسیار جالب بود.


دکتر روحانی گفت طرح تحول نظام سلامت صرفا مربوط به وزارت بهداشت نیست. مشروعیت اقدامات دولت در بخش یارانه‌ها به موفقیت این طرح بستگی دارد. چرا که ما به جای افزایش نقدی یارانه، طرح تحول را آغاز و بنا گذاشتیم برای ارتقای بهداشت و درمان مردم هزینه کنیم. لذا این یکی از طرح‌های اصلی دولت است و آقای نوبخت به هر طریقی که می‌تواند باید بودجه آن را تامین کند. در عین حال وزارت بهداشت و وزارت رفاه هم باید با صرفه‌جویی و مدیریت منابع، تضمین کنند که هزینه‌های طرح در سال آینده افزایش نیابد.


(وی) همچنین ادامه داد: "دو هفته قبل که خدمت مقام معظم رهبری بودم، ایشان نیز تاکید کردند لازم است از طرح تحول نظام سلامت صیانت شود. آسیب به این طرح، تنها متوجه دولت نیست؛ آسیب به نظام و کشور است. مردم هم به ادامه‌ی این خدمات امیدوارند و این مسیر باید ادامه یابد."


این سخنان مرا به آینده‌ی طرح تحول و خدمت به مردم در بخش سلامت، بیش از همیشه امیدوار کرد و اطمینان دارم این طرح با قوت ادامه پیدا می‌کند. البته هنوز باور دارم اگر طرحی که ما پیشنهاد دادیم و دولت تصویب کرد، توسط بیمه‌ها طبق قانون و به‌طور دقیق اجرا می‌شد، بسیاری از مشکلات امروز، روی نمی‌داد. پس باید به اصل طرح برگردیم و در این مسیر از پیشنهادها و نقدهای مشفقانه نیز استقبال کنیم.


و اما نکته پایانی؛ در شگفتم از آنهایی که با ادعای دفاع از مردم و نظام، گویا تکلیف شرعی و ملی خود را حمله‌ی بی محابا به این طرح می‌دانند! به ویژه کسانی که از روز نخست با آن مخالفت کرده‌اند و اکنون هم برای شکستش لحظه شماری می‌کنند؛ همان آرزویی که دشمنان مردم و نظام در سر می‌پرورانند؛ اما ایمان دارم که خدای مهربان، ما را در ادامه راه و خدمت به مردم عزیزمان، چون همیشه تنها نخواهد گذاشت.


انتهای پیام/

8442596
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است