بین‌الملل 13:13 - 10 مهر 1399
الکسی ناوالنی، سیاستمدار منتقد روس در اولین مصاحبه پس از خارج شدن از کما به یک مجله آلمانی گفت، ولادیمیر پوتین مسؤول مسمومیت اوست.

ناوالنی، پوتین را به مسموم کردنش متهم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی ناوالنی مدعی شد: ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) در پشت این "جنایت" است و هیچ نسخه دیگری از آنچه اتفاق افتاده ندارم.

الکسی ناوالنی، یکی از چهره‌های مخالف حکومت روسیه برای اولین بار پس از خارج شدن از حالت کما در مصاحبه‌ای با مجله آلمانی اشپیگل شرکت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وب سایت اشپیگل بخش‌هایی از  این مصاحبه با ناوالنی را منتشر کرده است.

این چهره مخالف روس تقریباً دو ساعت با خبرنگاران صحبت و از جمله قصد خود برای بازگشت به روسیه را اعلام کرد.

ناوالنی گفت: "کار من اکنون این است که آدمی بمانم که نمی‌ترسد و من نمی‌ترسم!"

این نشریه خاطرنشان می‌کند که ناوالنی بسیار احساساتی به نظر می‌رسید، زیاد شوخی و خنده می‌کرد. اقدامات برای حفظ امنیت این وبلاگ نویس روس افزایش یافته است. اکنون او را محافظان همراهی می‌کنند.

ناوالنی در جریان پرواز از سیبری به سمت مسکو در ۲۰ اوت مسموم شد. این پرواز فرود اضطراری در اومسک، سیبری داشت و منتقد کرملین به کما رفت و در بیمارستان محلی بستری شد. دو روز بعد، مقام‌ها درخواست خانواده ناوالنی را اجابت کردند و اجازه دادند تا وی به بیمارستانی در برلین منتقل شود و تحت درمان قرار گیرد.

برلین بعدا مدعی شد که پزشکان عامل شیمیایی نوویچوک را در بدن ناوالنی پیدا کردند که این مساله از سوی لابرآتورهای سوئد و فرانسه هم تایید شد.

مسکو تاکید دارد که پزشکان روس هیچ ماده شیمیایی در خون ناوالنی پیدا نکرده‌اند و از آلمان خواست تا شواهد را ارائه کند اما برلین این مساله را رد می‌کند و گفته که این شواهد، محرمانه هستند.

انتهای پیام


10743427
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت سکوت حکام عرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید تنش‌ها اعلام کرد که این کشور به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در لندن اعلام کرد که انگلیس درخواست رژیم صهیونیستی برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با جدیت رد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است