اجتماعی 14:18 - 01 شهریور 1396
دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان مطرح کرد
دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به تشکیل کمیته فعالان انقلابی فضای مجازی در کشور توسط این انجمن گفت: قریب به ۱۰۰ نفر از فعالان فضای مجازی شناسنامه‌دار در این کمیته فعال شده و تأثیرات بسیار مثبتی را در جامعه داشته‌اند.

کارکرد سیاسی و صنفی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان طبق نص اساسنامه/ تأثیرات فراوان تشکیلات کمیته فعالان انقلابی فضای مجازی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سید نظام الدین موسوی در دومین مجمع عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان که امروز در تالار سوره تشکیل شد، گفت: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان زمانی تشکیل شد که جامعه دچار دوقطبی سیاسی شدیدی بود و به همین دلیل تشکیل این انجمن مورد توجه و استقبال جبهه انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: هیأت مؤسس اولیه انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به دلیل فضای سیاسی شدید زمان شکل‌گیری انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ذکاوت زیادی را به خرج داد.

موسوی تصریح کرد: بایدها و نبایدهای فعلی رسانه‌ای و روزنامه‌نگاری تغییر پیدا کرده به همین جهت باید انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اقدامات مناسبی را در این خصوص انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: هویت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بر اساس نص صریح اساسنامه و دیدگاه‌های اولین بنیانگذاران این انجمن کارکردی سیاسی و صنفی دارد، لذا خیلی نباید انتظار داشت که تمام هم و غم این تشکل به مصالح صنفی معطوف شود، به همین دلیل نام انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در کنار دیگر احزاب، جمعیت‌ها و تشکل‌های سیاسی ثبت‌شده در وزارت کشور قرار دارد.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اظهار داشت: این انجمن در مقاطع مختلف تأثیرگذاری لازم در جامعه را داشته، ولی به معنای واقعی کارکرد حزبی نداشته که بخواهد لیست انتخاباتی ارائه دهد.

وی افزود: در دوره اخیر در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان تلاش کردیم تا بر مبنای هویت و شاکله اساسنامه این انجمن حرکت کنیم، به همین دلیل جلسات پرشور و رقابتی به‌ویژه در نشست‌های هیأت‌مدیره بخشی از اقدامات و فعالیت‌های انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است.

موسوی تصریح کرد: در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی تلاش شده تا انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در بزنگاه‌های مختلف حضور داشته باشد که برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها و همچنین دعوت از چهره‌ها و شخصیت‌های مؤثر و در اختیار قرار دادن تریبون به آنها برای بیان مطالبات جدی دیدگاه‌های انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بخش دیگری از اقداماتی است که صورت گرفته، هرچند که به دلیل برخی از این مواضع و اظهارات سخنرانان در حال حاضر به دادگاه‌ها پاسخ‌گو بوده و هستم.

وی ادامه داد: تنها جلسه رسمی روز خبرنگار در سال گذشته توسط انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است، ضمن اینکه بیانیه‌های مختلفی هم در جهت احقاق حقوق خبرنگاران از سوی این انجمن صادر شده و بنده هم به‌عنوان دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اظهاراتی را داشته‌ام.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان خاطرنشان کرد: با توجه به شکل‌گیری فضای جدید در فضای مجازی، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در دوره نهم، کمیته فعالان فضای مجازی را تشکیل داد که قریب به 100 نفر از فعالان فضای مجازی شناسنامه‌دار در این کمیته فعال هستند.

سیدنظام‌الدین موسوی در پایان گفت: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در حال حاضر نیازمند همدلی و هماهنگی بیشتری است.

اعطای وام به اعضای انجمن/ برگزاری سه نشست رسانه‌ای با موضوع مفاسد اقتصادی

در ابتدای این مراسم رسول بابازاده بازرس نهمین مجمع عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: در تاریخ 27 مرداد سال 93 نهمین انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار و بعد از آن اعضای هیأت‌مدیره دبیرکل این انجمن را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در طول سه سال هیأت‌مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان توانست دو بار انتخابات برگزار کند و امیدواریم که در دوره جدید این انجمن در روند عضوگیری خود فعال‌تر اقدام کند.

بابازاده گفت: تشکیل کمیته فضای مجازی، برگزاری همایش روز خبرنگاران، اعطای وام به 40 نفر از اعضای انجمن و همچنین برگزاری سه نشست رسانه‌ای با موضوع مفاسد اقتصادی تنها بخشی از اقدامات نهمین مجمع عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است.


9382696
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است