اجتماعی 11:41 - 30 دی 1399
فرمانده ناجا عنوان کرد
فرمانده نیروی انتظامی از کشف ٢٠٠٠ مورد سلاح شکاری قاچاق غیر مجاز در پایتخت خبر داد.

کشف۲۰۰۰سلاح شکاری قاچاق غیر مجاز در تهران

 به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در نهمین طرح ظفر پایتخت که صبح امروز در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از اقدامات رونمایی شد. هر چند در نظارت و بازرسی هایی که داشتیم جمع بندی نهایی را به دست خواهیم آورد.

وی گفت: تلاش مقتدرانه و هوشمندانه فرماندهی تهران بزرگ قابل تقدیر است. امروز امنیت پایتخت به دست این عزیزان است و در حال ارتقاء امنیت هستند که گواه آن کشفیات است. 

وی افزود: یکی از موارد دستگیری باندی بوده است که ٢٠٠٠ سلاح شکاری غیر مجاز که می‌توانسته برای اقدامات امنیتی هم مورد استفاده قرار گیرد، شناسایی و دستگیر شدند. اگر این اسلحه ها برای اهداف شوم توزیع می شد ببینید چه اهمیتی در امنیت مردم داشت.

وی گفت: در ٩ ماهه اخیر حدود ٢٣ تُن مواد مخدر کشف شده که در تهران ٢١ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. اگر ٢٣ تُن در تهران توزیع می شد جوانان بسیاری را معتاد میکرد و بعضاً خانواده ها را متلاشی می کرد. 

وی در خصوص برخورد با اراذل و اوباش نیز گفت: هر فردی که بخواهد حرکت غیر قانونی داشته باشد، هر شخصی که مخالف قانون باشد و آرامش مردم را سلب کند حتما پلیس برخورد خواهد کرد، اقداماتی که صورت گرفته مقتدرانه بوده است و گزارشاتی که رسیده است در خصوص کاهش اراذل اوباش در تهران هست. 

وی افزود: مردم هم همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند. یکی از رویکردهای پلیس" اجتماعی محور "بوده و با نخبگان و افشار مختلف در ارتباط است. در بحث آسیب های اجتماعی در بسیاری از موارد از ظرفیت مردم استفاده می کنیم که خوشبختانه همه مایل به همکاری با پلیس هستند و نشان می دهد که اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده است.

وی از دستگاه قضایی تشکر کرد و گفت: با طرح های پیش رو با هر نظرات مردم و همکاری آن ها اقدامات خوبی را انجام خواهیم داد.

اشتری اظهار کرد: از همان روزی که اعلام شد بیماری کووید ١٩ به کشور وارد شد پلیس با شعار حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت حاضر شد. در ستاد ملی مقابله با کرونا هم نیروی انتظامی حضور دارد و مصوبات را در موضوعات مختلف پیگیری کردیم.

به گفته فرمانده ناجا، در بحث کنترل ترددها حدود ۵٠٠ هزار نفر هر روز همکاران من در حال کنترل ترددها بودند. شهرهایی که ستاد مقابله با کرونا اعلام می کند تردد در آن ها عادی است محدودیتی ندارد و مجوز برای سفرها هم از سوی فرمانداران محترم صادر می شود و قرار بر این شد که صدور مجوز برای سفر به شهر های شمالی کنترل شود. ما مجری مصوبات هستیم که اقدامات همکاران بسیار مناسب بوده و بخشی از کنترل های ما هوشمند بوده است.

سردار اشتری در خصوص سرعت ارسال پرونده ها به دستگاه قضایی نیز تاکید کرد: تلاش ما این است پرونده های تشکیل شده افراد که به کلانتری ها مراجعه می کنند در اولین فرصت و سرعت بالا به دستگاه قضایی فرستاده شود که در ١٢ کلانتری سیستم ارسال پرونده راه اندازی شده و امیدواریم با هماهنگی های خوب سرعت انتقال افزایش پیدا کند. 

وی در خصوص شرایط امنیت کشور و سرقت ها هم گفت: افزایش سرقت ها عواملی دارد که باید در جای خودش بحث شود اما بر اساس گزارشاتی که به پلیس رسیده است نسبت کشف به وقوع افزایش پیدا کرده است. البته عوامل متعددی در این امر تاثیر گذار است که ان شاءالله دستگاه های مسئول باید بیشتر به آن بپردازند. 

وی افزود: جرایم خشن کاهش پیدا کرده و علت آن حضور مقتدرانه پلیس در صحنه است که این بازدارندگی خوبی داشته و در آینده این روند با سرعت بیشتری ادامه دار خواهد شد.

وی گفت: یکی از راه های کاهش آلودگی هوا این است که خودروهای فرسوده از چرخه خارج شود؛به نظر می رسد در بحث آلودگی هوا همه باید اقداماتی را انجام دهند. ضمن تاکید بر اعمال قانون برای افرادی که آلودگی ایجاد می کنند.

انتهای پیام


10910504
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است