استانی 22:26 - 13 مرداد 1400
دبیر کارگروه املاک و کاداستر ثبت اسناد استان خبر داد:
ایسنا/لرستان دبیر کارگروه املاک و کاداستر ثبت اسناد لرستان از نقشه‌برداری و جانمایی ۹۰ درصد مساجد و امکان مذهبی استان خبر داد.

نقشه‌برداری و جانمایی  ۹۰ درصد مساجد و امکان مذهبی لرستان

امرایی امروز در در هفتادوهشتمین کارگروه املاک و کاداستر اداره کل ثبت اسنادواملاک لرستان بر موضوع تسریع در تثبیت املاک و اراضی وقفی در سال جدید تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت حفظ حریم بقاع و اماکن متبرکه تثبیت املاک و اراضی وقفی جزو برنامه‌های اصلی و دراولویت  امسال  ثبت اسناد استان است.  

 دبیر کارگروه املاک و کاداستر ثبت اسناد لرستان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مساجد و امکان مذهبی استان نقشه‌برداری و جانمایی شدند، بیان کرد:  اسناد دفترچه‌ای  تحت تملک ادارات با توجه اینکه حدود و مشخصات به صورت دقیق ذکر نشده است حتما باید نسبت به تعویض اسناد به تک برگ اقدام کنند چرا که اسناد تک برگ(کاداستری) طبق برداشت شمیم اقدام شده و جهات کاملا مشخص و صحیح  است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام طباطبایی مدیر کل اوقاف لرستان اظهار کرد: در چند سال گذشته در حوزه تثبیت موقوفات با همکاری  اداره کل ثبت لرستان تحول بسیار مثبتی صورت گرفته و موقوفاتی همچون شیخان  و دربند با همکاری  و تعامل منابع طبیعی و اداره کل ثبت و رائه راهکار مناسب تثبیت این موقوفات در سال جاری باید صورت پذیرد.

وی گفت: املاک و اراضی موقوفه نقشه‌برداری شده فاقد سند رسمی داخل در محدوده شهر از طریق قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی و محدوده روستا مطابق  قانون ساماندهی جهت صدور سند اقدام می‌شود.

انتهای پیام


11175863
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است