گوناگون 16:50 - 03 بهمن 1397
وقتی محصول جدیدی وارد بازار می‌شود بیشتر از هر چیز کسب آگاهی نسبت به آن و آشنایی با کاربرهای آن لازم است. درعین‌حال باورهای غلطی که نسبت به محصولات جدید و در مقایسه با دیگر محصولات وجود دارد، می‌تواند مانع خرید آن‌ها شود.

شش باور غلط درباره چمن مصنوعی

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایرانیان سونار، شاید شما هم بارها به خرید چمن مصنوعی فکر کرده باشید اما اطلاعات کافی درباره آن مانع از خریدتان شده باشد. در اینجا به ۶ باور غلط درباره چمن مصنوعی اشاره کردیم که در ادامه می‌خوانید.

باور غلط ۱: چمن مصنوعی فقط برای زمینه‌ای فوتبال است

حقیقت: چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی است و در بی‌نهایت کاربرد استفاده می‌شود، به علاوه کاربردهای فراوان دیگر که به دلیل شرایط آب و هوایی امکان نگه‌داری از چمن طبیعی وجود ندارد، می‌توان از چمن مصنوعی استفاده کرد. کنار استخر، روف گاردن، تراس، بالکن، بین سنگ‌ها و موزاییک‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس، باغچه‌ها و زمینه‌ای بازی ویلاها، باغ تالارها، رستوران‌ها و مراکز تجاری، باشگاه‌های بدن‌سازی و کراس فیت و یا دیوارهای سبز و ... از جمله جایگاه‌هایی است که استفاده از چمن مصنوعی در آن‌ها زیبایی و شکوه را به همراه می‌آورد.

امروزه با پیشرفت فنّاوری جنبه تزئینی چمن مصنوعی آن‌قدر اهمیت پیدا کرده است که فن‌آوری‌های تولید آن هم به سطوح پیشرفته خود رسیده‌اند. حالا بیشتر از قبل صاحبان خانه در امریکا، کانادا و اروپا تمایل دارند تا چمن مصنوعی را در فضای بیرونی خانه خود جایگزین چمن طبیعی کنند. چرا که هم نگهداری از آن‌ها ساده‌تر است و هم عمر طولانی‌تر و بادوام‌تری دارند.

باور غلط ۲: چمن مصنوعی برای محیط‌زیست خطرناک است

حقیقت: در ساختار چمن مصنوعی مواد غیرسمی به‌کار رفته است، از آب کمتر استفاده می‌کند و رد پای کربن را کاهش می‌دهد. چمن مصنوعی از علف‌کش‌ها، آفت‌کش‌ها یا کودها استفاده نمی‌کند. برخلاف چمن‌های سنتی، چمن‌های مصنوعی از آب بسیار کمتری استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر زمین فوتبال یک دبیرستان را چمن مصنوعی کنید، می‌تواند تا سالانه یک میلیون لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی کند.

باور غلط ۳: خرده لاستیک (اینفیل) به‌کاررفته در چمن مصنوعی سمی است

حقیقت: اینفیل یا لاستیک‌های خردی که در لابلای چمن مصنوعی فوتبال به کار می‌روند و باعث تراکم و انعطاف‌پذیری هر چه بیشتر آن می‌شوند در واقع خرده لاستیک‌هایی هستند که هیچ‌گونه مواد سمی و خطرناکی را در خود ندارند.

به لاستیک‌های اینفیل در کاربرد صنعتی لاستیک خرده‌نان می‌گویند که با استفاده از لاستیک‌های پودر ساخته‌ شده‌اند. این لاستیک‌ها تنها در ساختار چمن مصنوعی به کار نرفته و هزاران کاربرد دیگر دارند. به همین دلیل است که حساسیت بالایی روی آن‌ها وجود دارد و محققان و پژوهشگران زیادی روی آسیب‌زا بودن آن تحقیق کرده‌اند. تحقیقاتی که نتایج آن نشان داد هیچ‌گونه ارتباطی بین مواد به‌کاررفته در ساختار اینفیل و نیز بیماری‌های پوستی و سرطان وجود ندارد و با خیال راحت می‌توان از چمن مصنوعی حتی برای کودکان استفاده کرد.

البته به این نکته هم باید توجه داشت که نسل جدید چمن مصنوعی که توسط شرکت ایرانیان سونار به بازار ارایه می‌شود نیاز به خرده لاستیک و یا اینفیل ندارد.

باور غلط ۴: آسیب‌های ناشی از فعالیت روی چمن مصنوعی خطرناک‌تر است

حقیقت: ساختار چمن مصنوعی هیچ آسیبی را شدت نمی‌بخشد. مطالعات انجام‌ شده با استفاده از نسل جدیدی از چمن‌های مصنوعی نشان می‌دهد که هیچ‌گونه آسیب بیشتر از ورزش در سطوح طبیعی وجود ندارد. مطالعاتی که از سوی سوئد و نروژ انجام شد که طی چهارتا پنج سال آن را روی بازیکنان ادامه دادند، میزان آسیب در چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی بیشتر نبوده است. مطالعات انجام‌شده توسط هیئت اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال همچنین تفاوت کمی در میزان بروز، طبیعت و علت صدمه‌های واردشده بر بازیکنان در هر دو چمن طبیعی و مصنوعی را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این باور درباره چمن‌های مصنوعی به کلی غلط است.

باور غلط ۵: تمام چمن‌های مصنوعی شبیه هم هستند

حقیقت: در دنیا و در آزمایشگاه‌های تولید چمن مصنوعی همواره تلاش زیادی در جریان است تا نسل جدیدی از انواع چمن مصنوعی با خاصیت‌های ویژه و متمایز وارد بازار شود. برای پی بردن به این حقیقت کافی است به کاربردهای مختلف چمن مصنوعی نگاه کنید تا با بیش از ۲۰ مدل از انواع آن‌که تنها توسط شرکت ایرانیان سونار وارد بازار شده است آشنا شوید. چمن‌هایی که تراکم نخ، طول نخ، رنگ، کیفیت نخ، کیفیت صفحه پشتیبان و جزئیات دیگر آن‌ها باهم تفاوت دارد و این تفاوت هر کدام را برای به کار بردن در جایگاه خاصی متمایز کرده است.

باور غلط ۶: چمن مصنوعی در برابر تابش خورشید آن‌قدر داغ می‌شود که نمی‌توان از آن استفاده کرد

حقیقت: درجه حرارت چمن مصنوعی هیچ‌گاه آن‌قدر بالا نمی‌رود که مانع از بازی کردن روی آن شود. دمای چمن مصنوعی در حالت کلی بالاتر از چمن طبیعی می‌رود اما با آبیاری کم و کوتاه مدت تا ۱۰ درجه فارنهایت این دما کاهش پیدا کرده و چمن قابل‌ استفاده می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در نسل جدید چمن‌های مصنوعی اختلاف دما بین چمن طبیعی و چمن مصنوعی به چهار درجه سانتیگراد می‌رسد و حتی برای این اختلاف دما نیز راهکاری اندیشیده شده است. نسل جدید چمن مصنوعی با نام ACT GLOBAL در حال تولید است که مقاومت دمایی بالایی در برابر افزایش و کاهش دما دارد و فناوری به‌کار رفته آن مانع از هرگونه تاثیرپذیری در اثر تغییرات دمایی می‌شود.

اگر شما هم با خواندن این مطلب به نسبت به خرید چمن مصنوعی اشتیاق پیدا کردید کافی است به آدرس اینستاگرام یا آپارات ایرانیان سونار مراجعه کرده و با ما در ادامه همراه باشید. همین طور کارشناسان ایرانیان سونار آماده پاسخگویی به سوالات شما و راهنمایی هر چه بیشتر جهت خرید انواع چمن مصنوعی هستند. برای کسب اطلاع بیشتر از محصولات ایرانیان سونار با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۴۲۷۲۳۲ و ۰۲۱۸۸۳۹۷۶۴۲ تماس بگیرید و یا به وب‌سایت‌های سی‌سی گراس و یا www.sonarstar.com مراجعه کنید.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپورتاژ خبری


10036421
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است