علمی فناوری 13:38 - 25 فروردین 1400

۸۴ فارغ‌التحصیل به مراکز علمی داخلی پیوستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، استفاده از توان تخصصی و دانشی دانش آموختگان یکصد دانشگاه برتر دنیا در دانشگاه‌های کشور، سال گذشته منجر به جذب ۸۴ نفر شد.

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در همه کشورها به عنوان نخبگان جامعه مورد توجه هستند، به همین دلیل ارائه طرح‌های کارآمد و مؤثر برای نگه‌داشتن و جذب این افراد در دانشگاه‌های داخلی اولویتی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور(connect.isti.ir) به دنبال تحقق آن است.

در حال حاضر تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دنیا را ایرانیان تشکیل می‌دهند. اتفاقی که منجر به اجرای طرح حمایت از جذب هیأت علمی با ارائه کد استخدامی به دانش‌آموختگان ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا، برای استخدام به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های کشور توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

این طرح در سال گذشته با جذب ۸۴ نفر همراه بود. حمایت از سخنرانی و برگزاری کارگاه دانشجویان و دانش‌آموختگان از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا هم به همکاری با ۹۸ نفر منجر شد.

این برنامه به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل کشور توسط معاونت توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور به عنوان پایگاه تخصصی همکار اجرا می‌شود.


11025575
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت:مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری انجام دهند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است