استانی 15:34 - 29 تیر 1397

سیاست‌های اقتصادی دولت در تنظیم بازار ارز صحیح نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و تاکید رهبر بر رفع مشکلات مردم اظهار داشت: فقر بلای بسیار بدی برای جامعه و موجب اختلاف و دشمنی است و فاصله زیاد طبقاتی میان اقشار جامعه از بی عدالتی ناشی می‌شود.

وی با بیان این سوال که چه کسی باید با بی‌عدالتی‌هایی که در جامعه بسیار زیاد شده مقابله کند، افزود: سیاست‌های اقتصادی دولت در تنظیم بازار ارز و طلا اشتباه است چراکه ارزان‌فروشی سکه و ثروت‌های ملی به عده‌ای رانت‌خوار تدبیر درستی نبوده و حرام است.

مالیات بستن بر خرید سکه تدبیر درستی در این راه نیست

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه به جای این کار این سکه‌ها را می‌توان به زوج‌های در آستانه ازدواج فروخت، بیان داشت: مالیات بستن بر خرید سکه نیز تدبیر درستی در این راه نیست چراکه این کار به افراد کم درآمد جامعه آسیب جدی‌تری وارد می‌کند به نوعی که در چنین شرایطی حتی یک داماد با شرایط مالی متوسط نیز قدرت خرید چند مثال طلا ندارد.

ارز دولتی برای خرید کالاهای موردنیاز تخصیص نیافت

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی توزیع صحیح اموال بیت‌المال ابراز داشت: با کمال تاسف دلارهای ارزان را افرادی برای سفرهای تفریحی به کشورهای خارجی دادند اما این ارز برای ورود کالاهای مهم تخصیص نیافته است.

حجت‌الاسلام میردامادی با تاکید بر عدالت ورزی مسئولان در امور مخالف اقتصادی کشور تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید بسیار تاکید کردند، در این راستا باید دست قاچاقچیان از کشور قطع شود.

جریان‌های وابسته به واردات قاچاق شناسایی شوند

وی اضافه کرد: بدین منظور لازم است جریان‌های وابسته به واردات قاچاق شناسایی و با آنها مقابله اساسی انجام شود.

امام ‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به جریانات برجام و ادامه ارتباط با اروپا ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب به این نکته اشاره کردند که ما با دیگر کشورها به جز آمریکا می‌توانیم ارتباط داشته باشیم اما این ارتباط نباید به معنای وابستگی مطلق به این کشورها و مستعمره شدن آنها باشد.

وی صبر و ایستادگی در برابر دشمن را عامل مهم در تقویت انقلاب بر شمرد و ابراز داشت: سخنان اخیر رهبری در دانشگاه افسری بسیار کاربردی بود و مسئولان باید در کارهای آن به آن توجه جدی داشته باشند.

دشمنان در پی ایجاد شکاف  میان ملت و دولت هستند

حجت‌الاسلام میردامادی با تاکید بر اینکه مطابق آیات و روایات نباید در برابر دشمنان تسلیم شویم، تاکید کرد: دشمنان با روش‌های مختلف و امروزه با ایجاد مشکلات اقتصادی در پی ایجاد شکاف  میان ملت و دولت هستند و در این شرایط تسلیم شدن در برابر دشمنان ناشی از کوتاه فکری است.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آغاز دهه کرامت اشاره و اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) به کرامت معروف هستند و هر کسی به خدمت امام رضا (ع) نیز در حرم مطهر ایشان برسد دست خالی برنمی‌گردد.


9847752
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است