اجتماعی 14:05 - 21 آبان 1398
حناچی در بازدید از مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه:
شهردار تهران گفت: نوع مدیریت پسماند در شرایط فعلی منطبق با اصول زیست محیطی و اقتصادی نیست و باید این شکل مدیریت پسماند تغییر کند؛ برای این کار نیاز به همراهی مردم داریم.

شیوه مدیریت پسماند در تهران با اصول زیست محیطی و اقتصادی انطباق ندارد

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در کهریزک با حضور در جمع تعدادی از مدیران این مجموعه گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند خداوند آن کسی را رحمت کند که می داند از کجا آمده است، کجا هست و به کجا می رود. ما هم که هم اکنون در مدیریت شهری هستیم می دانیم یکی از مهم ترین معضلات شهر تهران پسماند است و در تلاش هستیم تا این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: نوع مدیریت پسماند در شرایط فعلی منطبق با اصول زیست محیطی و اقتصادی نیست و باید این شکل مدیریت پسماند تغییر کند؛ برای این کار نیاز به همراهی مردم داریم.

شهردار تهران با قدردانی از عملکرد سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد: تلاش‌های مجموعه مدیریت پسماند و اجرای طرح «کاپ» جای قدردانی دارد. توصیه من این است تلاش کنیم برنامه های مدیریت پسماند با روح حاکم بر برنامه سوم شهرداری انطباق داشته باشد تا اعضای شورای شهر هم در اجرای برنامه ها با ما همراهی کنند. به اعتقاد من مشروعیت مدیریت شهری به رای مردم است و ما باید در این زمینه با اعضای شورای شهر که منتخبان مردم هستند، همراه باشیم.

وی به برخی از پروژه های مدیریت پسماند که به دلیل وجود تحریم ها اجرای آن ها با مشکل مواجه شده است اشاره کرد و گفت: به هر حال شرایط ما عادی نیست و در تمام زمینه ها این مشکل وجود دارد و امیدوارم از این شرایط عبور کنیم. به هر حال باید مشکلات را گام به گام حل کنیم و برنامه ریزی های ما بر مبنای تغییرات تدریجی صورت بگیرد. 

حناچی بر توجه بیشتر به تبلیغ و ترویج شیوه درست مدیریت پسماند از مبداء تاکید و تصریح کرد: باید با استفاده از رسانه های عمومی و شبکه های اجتماعی اقدامات تبلیغی و ترویجی انجام دهیم و مردم را تشویق کنیم که زباله های خود را از مبدا تفکیک و به طور کلی، زباله های کمتری هم تولید کنند. از سوی دیگر، با استفاده از ظرفیت استارت آپ ها شیوه های جدید بازیافت و مدیریت پسماند را انجام دهیم. به عقیده من، تغییر شیوه مدیریت پسماند با این اقدامات تحقق پذیر است. همچنین، باید با اقدامات تشویقی کاری کنیم که مردم با ما همراه شوند و همزمان از موضوع تبلیغات غافل نباشیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بارندگی‌های اخیر در تهران اشاره کرد و گفت: در موضوع بارش های اخیر، انتشار فیلم هایی در شبکه های اجتماعی از زحمات کارگران شهرداری در باز کردن مسیل ها، تاثیر بسیاری بر همراهی و کمک های مردمی داشت. به طور حتم، در سایر موارد نیز می توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: به عقیده من، موضوع پسماند بسیار مهم است و اقدامات و برنامه ها در این زمینه باید با جدیت پیگیری شوند. خوب است افرادی که دست اندرکار و تصمیم ساز هستند را یک بار به مجموعه آرادکوه دعوت کنیم تا از نزدیک با سختی های این کار آشنا شوند.

بر اساس گزارش شهرنوشت، وی با تاکید بر تبلیغ و معرفی اقدامات انجام شده در زمینه بازیافت پسماند گفت: ضمن تبلیغ اقدامات مثبت، اگر انتقادی هم وارد است باید آن را بپذیریم. به عنوان مثال، موضوع زباله گردها و کودکانی که در سطل‌های بزرگ سرک می‌کشند تصویر خوبی نیست و باید کاری کرد شاهد چنین صحنه هایی نباشیم. 

 انتهای پیام


10291654
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است