سیاسی 13:38 - 20 آذر 1398

چهاردهمین اجلاس آستانه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی و هیئت همراه در ادامه جلسات دو، سه و چهارجانبه با هیئت‌های شرکت کننده در چهاردهمین اجلاس آستانه، امروز (چهارشنبه) به صورت جداگانه با هیئت‌های سوریه و عراق دیدار و گفتگو کرد. 

صبح امروز دومین کمیته تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان و روشن شدن اشخاص ناپدید شده و تحویل اجساد تشکیل جلسه داد. در این نشست با توجه به اهمیت بعد انسانی این موضوع بر ضرورت فعالیت بیشتر در این خصوص تاکید شد.

همچنین در ملاقات های دو جانبه با هیئت‌های سوریه و عراق آخرین تحولات سوریه، موضوع نگرانی از بازگشت داعش و ضرورت مبارزه با تروریست ها و آخرین وضعیت شرق فرات، ادلب و کمیته قانون اساسی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه فعالیت های این دوره روند آستانه، ابتدا دومین دور نشست هیئت‌های سه کشور ضامن جهت تنظیم سند پایانی اجلاس چهاردهم برگزار شد و سپس جلسه چهارجانبه ای با مشارکت هیئت‌های کشورهای ضامن روند آستانه و گری پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزار شد. 

در پایان، جلسه اختتامیه اجلاس با مشارکت همه هیئت‌ها شامل جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان کشورهای ضامن، سه کشور ناظر شامل عراق، لبنان و اردن و هیئت‌های دولت سوریه، معارضه و سازمان ملل متحد تشکیل شد. 

در این جلسه که با سخنرانی یک مقام ارشد قزاقستان برگزار و سپس بیانیه نهایی قرائت و سرانجام روسای هیئت‌های کشورهای ضامن در مصاحبه های مطبوعاتی با رسانه های حاضر در اجلاس شرکت و به تشریح مواضع خود پرداختند.


10316640
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از دیپلماتهای وزارت خارجه با علی اکبر ولایتی دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناصر کنعانی به ادعا‌های مطرح شده در بیانیه‌های اخیر سران اروپا و وزرای دارایی کشور‌های گروه هفت و برخی مقامات آمریکایی درباره ایران واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار حق‌طلب با تاکید بر امنیت کامل مراکز هسته‌ای کشور در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به این مراکز، گفت: تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع تشخیص مصلحت نظام بند (ب) ماده ۳ لایحه برنامه هفتم اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان را که به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار داد و آن را با اصلاحات بعمل آمده به مصلحت ندانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است