استانی 18:52 - 05 فروردین 1398

مدیریت بحران در کشور نیازمند تصمیمات اصولی کوتاه مدت و بلندمدت

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد عصر دوشنبه در آئین تکریم سرپرست شهرداری و معارفه شهردار اراک، اظهار داشت: ظرفیت‌های قابل توجهی در سطح شهرها و روستاهای کشور برای گردشگری وجود دارد، ۳۷ هزار روستای گردشگری در کشور است که عمده این روستاها شناخته نشده هستند.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: ترددهای گردشگری در کشور بسیار بالا است و این ترددها فقط به برخی شهرها و استان‌ها صورت می‌گیرد در حالی که بسیاری از شهرهای از ظرفیت گردشگری برخوردار هستند.

جمالی نژاد بیان کرد: بایستی در رابطه با ظرفیت‌های گردشگری در استان‌ها معرفی و برند سازی صورت پذیرد، تا بتوان این پتانسیل‌ها را شناساند و از آن به نحو مطلوب بهره گرفت.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطر نشان ساخت: در استان مرکزی یک هزار و ۳۲۸ روستا وجود دارد که بسیاری از این روستاها ظرفیت گردشگری دارند، بنابراین باید برنامه ریزی شود تا ضریب ماندگاری گردشگران در این استان افزایش یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی کشور و جاری شدن سیل در برخی مناطق و خسارات ناشی از آن، تصریح کرد: هیچ استان و شهری را نباید از این بحران ایمن ببینیم. وضعیت برخی استان‌ها در این رابطه هم اکنون بحرانی است و باید آماده باشیم و در این زمینه تصمیمات کوتاه مدت و بلندمدت را پیگیری کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: وزرات کشور به خصوص حوزه معاونت عمرانی آن، در این روزها به طور کامل در آماده باش به سر می‌برد و استان‌هایی که در جوار استان‌هایی می‌باشند که دچار مشکل شده اند، در این رابطه کمک رسانی لازم را انجام دهند.

جمالی نژاد با اشاره به انتخاب شهردار اراک، عنوان کرد: حوزه مدیریت شهری و کار شهرداری‌ها با ارگان‌های دیگر متفاوت است و این مجموعه به عنوان یک نهاد خدمت رسان، باشگاه سیاسی نیست و بیش از ۳۰۰ مورد مأموریت دارد که باید به انجام برساند و به مردم خدمت رسانی کند.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم فرموده اند، اگر بخواهیم جهشی در توسعه در کشور داشته باشیم، محور این توسعه همدلی و همکاری است، در توسعه شهری اراک نیز این تعامل و همدلی بایستی مورد توجه و محور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در بسیاری از شهرداری‌ها وجود دارد، بی اعتمادی به این مجموعه‌ها با وجود خدمات بسیاری است که به جامعه انجام می‌دهند. اگر این دیوار بی اعتمادی برداشته شود و مردم به دستگاه‌هایی همچون شهرداری‌ها اعتماد پیدا کنند؛ قطعاً زمینه مشارکت مردم و حرکت در مسیر سرمایه گذاری و به دنبال آن تحقق توسعه را فراهم خواهد کرد.

معاون عمرانی وزیر کشور ابراز داشت: اگر بتوانیم بستر مطلوب را برای توسعه شهری در شهرهایی همچون اراک فراهم کنیم، گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته خواهد شد و این در گرو تعامل مطلوب و همکاری است.


10086751
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است