اجتماعی 12:08 - 05 فروردین 1398
یک متخصص روانشناس کودک گفت: بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت دو سوم والدین برای بازی با کودکانشان زمان نمی‌گذارند و اغلب اوقات فراغت خود را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی صرف می‌کنند.

افزایش تمرکز کودکان با ۲۰ دقیقه حضور در طبیعت

مژگان ناقل در گفت وگو با ایسنا افزود: بر اساس تحقیقات، سطح توجه و تمرکز کودکان با ۲۰ دقیقه ماندن در طبیعت افزایش می یابد زیرا محیط زیست "غنی"، تجربه‌های جدیدی که از نظر اجتماعی، فیزیکی، شناختی و تعامل حسی موثر هستند را ارائه می دهد. همچنین دو مدار مهم مغزی در سیستم لیمبیک مغز که روی ترشح هورمون‌های شادی آور از جمله اکسی توسین و دوپامین تاثیر دارند، با حضور در طبیعت فعال‌تر می‌شوند.

با بیان اینکه تعطیلات عید فرصت مناسبی است تا والدین زمان بیشتری را در خانه و در کنار فرزندان خود صرف کنند،اظهارکرد: گذران وقت والدین با کودکانشان پیامهای خوبی مانند «تو مهم هستی»،«والدین‌ات به تو توجه می کنند»،«تو باارزشی» و ... را به آنان منتقل می‌کند که همه اینها بر روی اعتماد به نفس کودک تاثیرگذار است.

ناقل با بیان اینکه بیشتر والدین تحت تاثیر ترندهای اجتماعی یا برای ساکت نگه داشتن، کودکان خود را به استفاده از تبلت‌ها و اینترنت عادت می‌دهند، اظهارکرد: والدین باید برای کنترل زمان استفاده از لوازم الکترونیک و گذراندن وقت بیشتر با کودکان خود برنامه‌ریزی داشته باشند که اولین مسئله محدودسازی زمان استفاده از فضای مجازی است. آنان باید قوانین مشخصی مانند مدت زمان مشخص برای استفاده از تبلت، استفاده نکردن از تلفن همراه و تبلت نیم ساعت قبل از خواب و در مهمانی‌ها و هنگام صرف وعده‌های غذایی را برای استفاده از اینترنت وضع کنند و در اجرای این قوانین قاطع باشند.

وی با بیان تاکید بر اینکه نرم افزارها و اپلیکیشن‌های متعددی برای مدیریت و محدودسازی تلفن همراه وجود دارد، گفت: والدین باید فعالیت‌های تفریحی جایگزین را به کودکانشان عرضه کنند. آنان باید سعی کنند الگوی مناسبی برای فرزندانشان باشند زمانی‌که والدین به طور مداوم از تلفن همراه خود استفاده کنند نباید انتظار داشته باشند فرزندانشان اینگونه عمل نکنند.

ناقل در پایان اظهارکرد: همچنین در روزهای تعطیل که کودکان بیشتر اوقات خود در خانه حضور دارند والدین ساعت استفاده از تبلت را مدام به تعویق بیندازند و آنها را به بازیهای سنتی و طبیعتگردی تشویق کنند.

انتهای پیام


10086367
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است