بین‌الملل 11:52 - 29 دی 1400

صدور رأی درباره جلسه افتتاحیه پارلمان عراق به هفته بعد موکول شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، جلسه دادگاه فدرال عراق به منظور بررسی شکایات واصله پیرامون غیرقانونی بودن نشست افتتاحیه پارلمان این کشور امروز چهارشنبه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دادگاه فدرال پس از شنیدن سخنان شاکیان پرونده مربوط به نشست افتتاحیه پارلمان اعلام کرد که صدور رأی درباره پرونده مذکور را به تاریخ ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ماه) موکول کرده است.

جلسه دادگاه فدرال عراق پس از شکایت دو نماینده پارلمان یعنی «باسم خشان» و «محمود المشهدانی» تشکیل شد. نمایندگان مذکور، نحوه برگزاری نشست افتتاحیه پارلمان را غیرقانونی توصیف کردند.

باسم خشان، نماینده مستقل پارلمان عراق در جریان جلسه رسیدگی به شکایات پیرامون غیرقانونی بودن نشست افتتاحیه پارلمان، گفت: مطمئناً جلسه افتتاحیه پارلمان با روح قانون هیچ سنخیتی نداشت.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: آنچه که در جریان جلسه افتتاحیه پارلمان رخ داد به نوعی یک قدرتنمایی بود و نه بیشتر. محمود المشهدانی به عنوان رئیس سنی نشست افتتاحیه پارلمان، توسط کفن پوشان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

گفتنی است، انتخاب مجدد «محمد الحلبوسی» به عنوان رئیس پارلمان عراق واکنش‌های متعددی را در محافل سیاسی و مردمی این کشور به دنبال داشته است. «وعد القدو» عضو هیئت هماهنگی شیعیان عراق در این زمینه بیان کرد که «جاسم محمد عبود» رئیس دادگاه فدرال به این هیئت اعلام کرد جلسه دیروز پارلمان غیر قانونی بوده است.

انتخاب الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان عراق در دوره جدید در شرایطی اتفاق افتاد که جلسه پارلمان عملاً مختل شده بود و فضا برای انجام یک رأی گیری سالم و شفاف فراهم نبود. این همان چیزی است که هیئت هماهنگی شیعی نیز بدان اشاره کرده است. قطع ناگهانی برق در جریان فرایند رأی گیری نیز بر عدم شفافیت این فرایند افزود و موجب اعتراض بیش از پیش هیئت هماهنگی شد.

در همین ارتباط، محمود المشهدانی، رئیس سِنی پارلمان عراق تصریح کرد: دادگاه فدرال باید جلسه رأی گیری پارلمان را باطل کند. جلسه رأی دهی به رئیس پارلمان غیرقانونی بود، زیرا من به عنوان رئیس سِنی در پارلمان حضور نداشتم و در غیاب من رأی‌گیری صورت گرفت. از دادگاه فدرال انتظار داریم که این جلسه را ابطال کند.


11417228
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است