استانی 17:18 - 27 دی 1396
در آئینی از کشتی قرآنی مطلا در موزه آستان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و عالی‌پور معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم رونمایی شد.

کشتی قرآنی مطلا در موزه آستان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) رونمایی شد

‌به گزارش‌ ایسنا‌، خالق این اثر هنری و از خادمان حرم حضرت معصومه(س) در خصوص این اثر فاخر عنوان کرد: کشتی مطلای قرآنی با ابزارهای مختلفی از جمله سوزن فولادی بر روی ورقه طلا خلق شده است.



علی اصغر موسویان افزود: کشتی مطلای قرآنی در واقع بیست و سومین اثر هنری بنده در طول 26 سال سابقه فعالیت‌های هنری است.



وی اظهار کرد: هیچ یک از آثار من در طول این سالها شبیه دیگری نیست و هر یک را با نیتی در مسیر اهداف آئینی و مذهبی خلق کرده‌ام.



این خالق اثر هنری گفت: این قرآن کشتی مطلا دارای سه متر طول و یک متر عرض و یک متر ارتفاع  است.



وی اظهار کرد: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتم معظم له با تاکید بر نوآوری بر آثار هنری توصیه‌هایی داشتند که در من انگیزه زیادی ایجاد کرد.



موسویان خاطرنشان کرد: این اثر هنری مورخ سوم شعبان به حرم امام حسین(ع) اهدا میشود.



وی بیان کرد: کتابت قرآن بر روی این کشتی با خطوط ثلث، شکسته نستعلیق و خط نستعلیق انجام شده است.

کشتی مطلای قرآن کریم به حرم امام حسین(ع) منتقل می‌شود

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز گفت: کشتی مطلای قرآن کریم سوم شعبان به حرم امام حسین(ع) منتقل می‌شود.

به گزارش ‌ایسنا‌، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ‌در آئین رونمایی از کشتی قرآنی مطلا در موزه آستان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ‌عنوان کرد: این اثر فاخر و ارزشمند و برگزاری چنین مراسمی نشان دهنده جایگاه عظیم قرآن کریم است و ما را نسبت به وظایف خود نسبت به قرآن آگاه می‌سازد.



معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: ما قدردان این هنر ارزشمند هستیم که در خدمت قرآن کریم است.



وی تصریح کرد: امید است بتوان شاهد تکرار چنین آثار فاخری در زمینه معارف قرآنی و اسلامی باشیم و چنین هنرهایی هنرمندانه خلق شود.



حجت الاسلام والمسلمین فلاحی بیان کرد: امید است هر یک از ما بتوانیم دین خود را نسبت به قرآن کریم ادا کنیم و در معرفی آن به شیوه‌های مختلف اهتمام ورزیم چرا که قرآن کریم بر گردن همه ما حق دارد.



وی خاطرنشان کرد: قرار است این اثر هنری سوم ماه شعبان همزمان با سالروز میلاد سومین امام، به حرم امام حسین(ع) منتقل می‌شود، در نظر داشتیم که این اثر هنری در آستان مقدس اباعبدالله الحسین(ع) رونمایی شود.



وی تاکید کرد: هنرمندان باید توجه داشته باشند در جهت خلق آثار قرآنی به نکات مهمی توجه داشته باشند چرا که خلق این نوع آثار دارای دشواری‌های بسیاری است.

‌گفتنی است آخرین اثر علی اصغر موسویان، «قرآن مرقّع مطلّا» بود که پس از رونمایی توسط آیت‌الله العظمی جوادی آملی به حرم امیرالمؤمنین(ع) اهدا شد.



همچنین طراحی این اثر بر اساس حدیث قدسی «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة» است، ضمن اینکه وزن تقریبی اثر حدود ۷۰ کیلو است.



انتهای پیام


9642282
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است