اجتماعی 14:01 - 06 بهمن 1398

در برخی از کشورها با افزایش قیمت سوخت، ترافیک را کنترل می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در برخی از کشورها با افزایش قیمت سوخت، ترافیک را کنترل می‌کنند و اگر قیمت سوخت گران نباشد، مردم تشویق به استفاده از خودروی شخصی می‌شوند.

وی افزود: در کشورهای توسعه‌یافته قیمت سوخت برایشان ۵۰ سنت تمام می‌شود، ولی آن را یک و نیم یورو می‌فروشند، این در حالی است که ما در ایران سوخت را هم که می‌خواهیم به قیمت تمام شده بفروشیم، مردم قبول نمی‌کنند.

هاشمی در مورد کمبود پارکینگ در پایتخت گفت: بحث پارکینگ همیشه در جهان مطرح است. در دهه ۵۰ میلادی یک دفعه موضوع خودرو محوری و اتوبان‌محوری مطرح شد ولی با گذشت زمان، مبحث پارکینگ جدی شد و برخی از دانشگاهیان گفتند ضرورتی برای ارائه تسهیلات در قالب پارکینگ برای خودروهای سواری نباید باشد، چرا که این موضوع سبب ترافیک و آلودگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به موضوع افزایش حمل و نقل عمومی همیشه مدنظر بوده و برخی از مطالعات نشان داده که هرمتر تجاری برای پارکینگ اگر آنقدر گران باشد صرف نمی‌کند مردم خودرو از منزل بیرون آورند، بنابراین مسئله پارکینگ پیچیده است و ابعاد مختلفی دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اقتصاد کشور بر روی فونداسیون درستی قرار نگرفته است، گفت: نیاز به جراحی اقتصادی داریم.

هاشمی توضیح داد: در اقتصاد از طبقه ۱۰ یک مرتبه به طبقه ۳۰ رفته‌ایم، در حالی که باید آن را از پایه درست کرد اما باید دید که نظام می‌تواند این جراحی اقتصادی را انجام دهد یا نه که در این راه همراهی مردم حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: همه این موارد یک تصمیم حاکمیتی محسوب می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند در این امر نقش کمک‌کننده داشته باشند.

هاشمی همچنین در خصوص وضع عوارض درآمدهای پایدار شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری باید تا ۱۵ ماه جاری عوارض درآمد پایدار شهرداری را تصویب کند و بر این اساس ۴ لایحه عوارضی با قید یک فوریتی امروز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: جزئیات این لوایح به زودی بررسی و اجرایی می‌شود.

به گفته هاشمی، موضوع عوارض ساختمانی، فضای سبز و طرح ترافیک از جمله این لوایح بود که امیدوارم هر چه سریع‌تر به کمیسیون‌ها ارجاع شود و آنها پاسخ دهند و در صحن شورا، جزئیات مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بحث دیگری که امروز در صحن مطرح شد، مسئله متمم بودجه است که به تصویب رسید و همچنین لایحه بودجه ۹۹ را شهرداری قول داده طی یک هفته به شورای شهر می‌فرستد.

وی تاکید کرد: ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان میزان متمم بودجه بوده که بخشی از آن برای دیون و بخشی از آن برای هزینه‌ها تا پایان سال اختصاص داده شده است.

هاشمی گفت: همچنین عوارض مشاغل و کسب و پیشه در صحن امروز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت، به دلیل اینکه شکایات بسیاری در این زمینه به ما واصل شده بود و بررسی‌ها نشان داد طی پنج سال گذشته تاکنون نسبت به تغییر عوارض کسب و پیشه اقدامی صورت نگرفته است.

هاشمی بیان داشت: بر اساس تصویب شورای شهر، قرار شد شهرداری بازبینی یک‌هزار و ۱۲۰ کد مشاغل را انجام دهد و هرکدام به صورت جدا در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

وی اعلام کرد: امروز در صحن شورا افزایش ۱۰ تا ۵۰ درصدی عوارض مشاغل و کسب و پیشه را مطرح داشتیم که البته این عوارض مربوط به پنج سال است و اگر برای یک سال در نظر بگیریم، کمتر از پنج سال خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه چرا نرخ حمل و نقل ترافیک و میزان افزایش آن هنوز برای سال آینده مشخص نشده است، گفت: تعیین عوارض تا قبل از ۱۵ بهمن انجام می‌گیرد که موضوع کرایه‌ها متفاوت است و یک مسئله خدماتی است و در طول سال می‌توان آن را بررسی کرد.

وی در مورد اینکه چرا عوارض کاهش نمی‌یابد و همیشه بیشتر می‌شود، گفت: به دلیل اینکه تورم زیاد است و مسلماً عوارض افزایش می‌یابد.

هاشمی در خصوص آخرین وضعیت عمارت اقدسیه اظهار کرد: من چند بار از جلوی این خانه عبور کرده ام اما هنوز داخلش را ندیده ام.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره فروش این خانه و همچنین عدم ثبت میراثی آن چیست، گفت: اطلاعاتم در خصوص این ساختمان اندک است و نمی‌توانم به درستی حرف بزنم.

هاشمی درباره جلسه امروز هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران توضیح داد: امروز در خصوص لایحه عوارض و همچنین سقف‌هایی که برای بخشش دیون تعیین شده بود صحبت‌ها و اظهار نظرهایی شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه آیا در این جلسه شهردار تهران هم حضور داشته است، اضافه کرد: خیر، شهردار تهران یک هفته در میان در جمع اعضای شورای شهر تهران حاضر می‌شود تا از موضوعات پیش آمده رفع ابهام کرده و همچنین در خصوص موضوعات آتی هم اندیشی کند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات فتاح گفت: آن موضوع از نظر من تمام شده است و دیگر در این باره حرفی نخواهم زد.


10363087
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است