استانی 14:15 - 10 مهر 1399
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد
ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی از تشدید تمهیدات بهداشتی حرم مطهر امام رضا(ع) در برنامه‌های سوگواری دهه آخر صفر خبر داد.

تشدید تمهیدات بهداشتی حرم رضوی در برنامه‌های دهه آخر صفر

حجت‌الاسلام احمد مروی در جلسه مشورتی دهه آخر صفر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و مدیران شهری و استانی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر ابراز کرد: هرساله در ایام دهه آخر صفر با حضور جمعیت قابل توجهی از محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در مشهد روبه‌رو بودیم، اما امسال ویروس کرونا شرایط استثنایی را بر ما تحمیل کرده و با شرایط خاصی مواجه هستیم.



وی با اشاره به بسته بودن رواق‌های حرم مطهر، اظهار کرد: آستان قدس رضوی بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب تابع ستاد کرونا بوده و هست و آمادگی کامل خود را برای بازگشایی رواق‌های حرم مطهر با رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است.



تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیش رو بودن فصل سرما، اظهار کرد: تغییر وضعیت آب و هوا، بارندگی‌ها و سرما، شرایط سخت و استثنایی را به وجود خواهد آورد و میزبانی شایسته از زائران در این شرایط از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است.



مروی با تأکید بر اینکه هر دستورالعملی از سوی ستاد کرونا با هر شرایطی به آستان قدس رضوی ابلاغ شود، آمادگی اجرای آن را داریم، به مذاکرات و تعاملات آستان قدس با وزارت بهداشت و ستاد کرونا جهت بازگشایی حرم مطهر اشاره و عنوان کرد: با وزیر محترم بهداشت چندماه پیش جهت بازگشایی رواق‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت‌وگویی داشتم و از ایشان خواستم پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی رواق‌ها را به آستان قدس ارائه دهند و آستان قدس نیز آمادگی کامل برای اجرای آن را دارد.



وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی ماهیانه ۲ میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران، هزینه می‌کند، ابراز کرد: اولویت نخست آستان قدس رضوی حرم مطهر، زائر و زیارت است لذا آماده رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای فراهم آمدن شرایط زیارت زائران با هر هزینه و شرایطی هستیم.



همچنین در این جلسه آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد ضمن تشکر از تلاش‌های آستان قدس رضوی برای بازگشایی حرم مطهر رضوی و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران، نسبت به محوریت آستان قدس رضوی در برنامه‌ها و عزاداری‌های دهه آخر صفر تأکید کرد.



انتهای پیام


10743543
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است