اقتصادی 18:15 - 03 بهمن 1397

رشد محدود شاخص بورس در آخرین روز هفته/افزایش ۱۳۵ واحدی شاخص کل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۳۵ واحدی به رقم ۱۶۲ هزار و ۹۴۰ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۳۲۵ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۳۱۱  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۰۴ واحدی به رقم ۱۲۱ هزار و ۴۲۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۴۶ واحدی عدد ۳۱۷ هزار و ۹۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ صنایع پتروشیمی با ۵۳ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۴۳ واحد و صنعتی و معدنی چادر ملو با ۳۲ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک تجارت با ۸۶ واحد، داده گستر عصر نوین ،پتروشیمی فجر و سرمایه گذاری ملی ایران هر یک تا ۱۹ واحد و کشتیرانی با ۱۸ واحد افزایش ، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

بر همین اساس ، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۵۱۲ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و ۱۲۵ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۰۳ هزار و ۲۵۱ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری پارس‌آرین، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، بانک قرض‌الحسنه رسالت، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، کشت و صنعت چین‌چین، پارس‌دارو، عمران و توسعه پارس، بیمه سامان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، بانک انصار، صنعتی معدنی کیمیایی زنجان‌گستران، گروه مپنا و کویرتایر متوقف شدند.


10036807
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است