بین‌الملل 16:29 - 29 تیر 1397
بانک مرکزی کره‌ جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد که اقتصاد کره شمالی با تنزل ۳.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال گذشته میلادی در نتیجه تحریم‌های بین‌المللی و خشکسالی گسترده، به پایین‌ترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته رسید.

تولید ناخالص داخلی کره شمالی در پایین‌ترین سطح خود طی ۲۰ سال گذشته

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در سال ۲۰۱۷ سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) گزارش داد که کره شمالی در بدترین خشکسالی خود از ۲۰۰۱ به دلیل کاهش بارش‌ها قرار گرفت و این مساله باعث شد تا کاشت غلات حیاتی شامل برنج، ذرت و سیب زمینی متوقف شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ تولید ناخالص داخلی کره شمالی در سال ۲۰۱۶، ۳.۹ درصد رشد داشت اما در سال ۲۰۱۷، ۳.۵ درصد کاهش یافت که این میزان از سال ۱۹۹۷ که تولید ناخالص داخلی این کشور ۶.۵ درصد کاهش یافت، بی‌سابقه است.

یکی از مقام‌های بانک مرکزی کره‌ جنوبی نیز اعلام کرد: رشد منفی در نتیجه کاهش چشمگیر استخراج معادن و توقف فعالیت‌های صنایع سنگین و شیمیایی در کره شمالی در نتیجه تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به دلیل فعالیت‌های اتمی و موشکی است.

خبرگزاری یونهاپ همچنین اضافه می‌کند که ارزش تجاری پیونگ یانگ در مقایسه با سال گذشته میلادی ۱۵ درصد کاهش داشت که آمارهای صادراتی این کشور تنها با ۳۷.۲ درصد به ۱.۷۷ میلیارد دلار رسید، در حالی که کره شمالی با واردات ۳.۷۸ میلیارد دلاری کالاها رشد ۱.۸ درصدی در این شاخص داشته است.

یکی دیگر از مقام‌های بانک مرکزی کره‌ جنوبی نیز گفت: سازمان ملل تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ در اوت و دسامبر اعمال کرد و این تحریم‌ها می‌تواند بر اقتصاد کره شمالی در سال جاری میلادی اثری مخرب بر جای بگذارد.

انتهای پیام


9847811
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است