استانی 08:20 - 01 بهمن 1399

گیلانیان ۳ درصد گاز کشور را مصرف می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اکبر شامگاه سه شنبه در گفتگو ویژه خبری با بیان اینکه یک میلیون و ۱۲۷ هزار مشترک گاز در استان گیلان داریم، گفت: مصرف گاز مشترکان گیلانی در ایام تابستان ۱۸ میلیون مترمکعب مصرف گاز روزانه داریم اما این عدد در زمستان به ۲۳ تا ۲۴ میلیون مترمکعب می‌رسد که ۲۰ میلیون آن مصرف خانگی است.

وی با اشاره به اینکه چهار درصد مشترکین گاز کشور متعلق به استان گیلان است، تصریح کرد: ۹۸ درصد خانوارهای شهری و روستایی گیلان از گاز بهره مند هستند و سه درصد مصرف کشور را در استان داریم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه مصرف گاز در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر است، بیان کرد: ۷۰ درصد سبد انرژی استان برای گاز است و ۲۱۰ واحد اضافه مصرف می‌شود که باید کاهش پیدا کند.

اکبر به طرح تشویقی دولت برای مشترکین کم مصرف گاز اشاره کرد و ادامه داد: اگر خانواری در زمستان و فروردین بتواند زیر ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف کند، مصرف آنها رایگان خواهد بود.

برخورداری ۹۵ درصدی گیلان از گاز با بهره برداری از ۲۹ طرح

وی با اشاره به پایش روزانه ادارات دولتی جهت بررسی مصرف صحیح گاز، اظهار کرد: تاکنون به سه هزار و ۵۰۰ اداره اخطار داده ایم و گاز برخی ادارات نیز به دلیل عدم توجه به مصرف صحیح، قطع شد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه تمامی تأسیسات خود را یک بار در سال نشت یابی می‌کنیم، گفت: تعمیرات اساسی ایستگاه‌ها در فصل گرما انجام می‌شود تا در فصل زمستان با حداکثر ظرفیت به مشترکین سرویس دهی کنیم.

اکبر با اشاره به تلفن ۲۴ ساعته ۱۹۴ و ۳۴۱۴ در ساعات اداری، عنوان کرد: این دو سامانه هرگونه شکایت، درخواست و پیشنهاد مشترکین را دریافت می‌کنند و ظرف ۴۸ ساعت به آنها پاسخگو خواهیم بود.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های گازی در ۲۱ روستا در دهه فجر، افزود: ۲۹ صنعت استان در ایام دهه فجر گازدار شده و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه درصد برخورداری گاز استان با افتتاح طرح‌های مذکور به بالای ۹۵ درصد می‌رسد، ادامه داد: قرار است تا سال ۱۴۰۰، طرح‌های گازی در ۷۲ روستای گیلان انجام شود که طی آن درصد برخورداری به ۹۷ درصد می‌رسد.


10911901
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است