استانی 13:05 - 28 دی 1396
معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و نبود اتحادیه منسجم برای بازاریابی و صادرات محصول تولیدی از مهم‌ترین مشکلات گلخانه‌داران استان است.

نبود صنایع تبدیلی از مهمترین مشکلات گلخانه‌داران چهارمحال و بختیاری

ابراهیم شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به 20 هکتار رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر 11 گلخانه گل شاخه بریده رز و آلسترمریا، 42 گلخانه تولید سبزی و صیفی و پنج گلخانه تولید توت فرنگی در استان وجود دارد.



وی افزود: از این تعداد گلخانه، 4.5 هکتار سطح زیر کشت گل شاخه بریده رز و آلسترومریا با تولید سالانه پنج میلیون و 400 هزار شاخه گل، 12 هکتار سبزی و صیفی با تولید سالانه دو هزار و 400 تن و 3.5 هکتار توت‌فرنگی با تولید سالانه 200 تن، تولید گلخانه‌های استان است.



شیرانی از احداث گلخانه 0.5 هکتاری گل شاخه بریده رز در حوالی بلداجی خبر داد و تصریح کرد: این گلخانه در لیست پروزه‌های قابل افتتاح دهه فجر قرار گرفته است.



وی با اشاره به کیفیت مناسب محصولات گلخانه‌ای استان، خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی در گلخانه‌های استان از جمله گل شاخه بریده رز و آلسترومریا به دلیل بالا بودن کیفیت، کمیت و ماندگاری بالا و همچنین سبزی و صیفی به استان‌های اصفهان، محلات و تهران فرستاده می‌شود. به طور متوسط در هر هکتار اشتغال هشت نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود که مجهز کردن گلخانه‌ها به تکنولوژی روز و مدرن نیز موجب بالا رفتن تولید محصول خواهد شد.



شیرانی خاطرنشان کرد: گلخانه‌های سطح استان پراکنده هستند و بهتر است با توجه به کیفیت گل تولیدی، گلخانه‌داران به سمت کشت‌هایی روند که بازار فروش آن فراهم است.



مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه نیاز آبی پایین از مزایای کشت‌های گلخانه‌ای است، تاکید کرد: کشت گلخانهای تاثیر به‌سزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی ایفا می‌کند و بکارگیری تکنولوژی تولید محصولات گلخانه‌ای و توسعه واحدهای کشت‌ گلخانه‌ای به افزایش بهره ‌وری و ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک می‌کند.



وی خاطرنشان کرد: از کسانی که متقاضی ایجاد گلخانه مخصوصا در مناطق روستایی استان هستند حمایت‌های لازم انجام می‌شود که تسهیلات اختصاصی برای مناطق روستایی، از محل اشتغال فراگیر روستاییان خواهد بود.

انتهای پیام


9643111
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است