علمی فناوری 17:23 - 25 مرداد 1399

توسعه کردستان نیازمند استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای موجود است

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که با موضوع شرکت‌های دانش بنیان و جهش تولید در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در معاونت علمی و فناوری دیدگاه‌های متفاوتی به مناطق مختلف کشور بسته به پتانسیل و ظرفیت‌هایشان داریم.

وی افزود: پول مفت نفت اتفاقاتی را رقم زد تا فرهنگ عمومی جامعه تغییر یابد و همه جوانان تنها دنبال استخدام باشند و کمتر به کارآفرینی روی آورند.

ستاری بیان کرد: عدم توجه به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخلی استان باید تغییر یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: کردستان استانی با پتانسیل‌های اقتصادی دیرینه است.

ستاری ادامه داد: توسعه یک امر درون‌زا است و تنها از ظرفیت‌های داخلی استان است که می‌تواند باعث تغییر در استان شود.

وی افزود: باید محیطی در استان احداث شود تا نیروی کار و فناور در استان مستقر شود و جوانان به دنبال مهاجرت نرود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: متأسفانه دانشگاه‌های ما در چند سال گذشته کمتر به فن‌آوری و ایجاد اشتغال توجه کرده‌اند.

وی افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند در اقتصاد دانش بنیان محور توسعه قرار بگیرند و باعث تغییر ابتدا در خود و سپس در جامعه شوند.

ستاری بیان کرد: این آموزش موجود که به استخدام منجر می‌شود کاملاً بی فایده است و هیچ نقشی در ایجاد تحول ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: نوآوری از کسی شروع می‌شود که همیشه به دنبال کار و فعالیت‌های نوآورانه باشد.

وی افزود: نسبت به سفر قبلی بنده به استان کردستان تغییرات اساسی رخ داده است و این نشان دهنده تغییر دیدگاه فرهنگی مسئولین استانی است.

ستاری با بیان اینکه مفاهیم اقتصاد دانش بنیان در استان کاملاً به درستی در حال اجرا شدن است، افزود: کردستان فرهنگ غنی چند هزار ساله دارد و باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا این فرهنگ به تمام دنیا معرفی شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: اگر بتوانیم روی جوانان استان کردستان و ایجاد پارک‌های علم و فناوری در شهرستان‌ها سرمایه گذاری کنیم می‌توانیم نتیجه بهتری را در نوآوری داشته باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استان به هیچ وجه در حد استان کردستان نیست و ما آمادگی کامل در ایجاد فضای نوآوری و فناوری در استان را داریم.

ستاری عنوان کرد: در حوزه‌های خلاق پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای در استان کردستان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی گفت: کاملاً آماده هستیم تا زیرساخت‌های استان کردستان را با همکاری یکدیگر در راستای افزایش فضای فناورانه ایجاد کنیم.

ستاری اظهار کرد: اقتصاد دانش بنیان در کشور به شدت در حال رشد است و کردستان نیز باید جز این رشد باشد و نباید از این قافله جا بماند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: توسعه دانش بنیان استان کردستان برای معاونت علمی و فناوری بسیار اهمیت دارد.


10668399
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تیموری سنگانی گفت: به محض بروز مشکلات گفتار، زبان و بلع در هر سنی، مراجعه سریع به مراکز درمانی و توانبخشی می‌تواند در درمان موثر باشد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که به‌خوبی ثابت شده که فشار خون بالا و دیابت از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علائم مشخصی وجود دارد که در روز‌ها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذا‌ها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر فاش‌شده منتسب به پیکسل ۹ پرو، از تخت‌شدن لبه‌های این گوشی حکایت دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است