علمی فناوری 16:31 - 27 دی 1396
دکتر طیبی:
رییس جهاددانشگاهی همزمان با فرا رسیدن 27 دی ماه بعنوان "روز شهدای جهاددانشگاهی" در پیامی به مراسم گرامیداشت سالروز شهادت 22 تن از اعضای این نهاد در واقعه بمباران کارگاه ساخت تجهیزات دفاعی در تبریز تاکید کرد: مستندسازی واقعه 27 دی 65 و فعالیت‌های پرآوازه جهادگران شهید از وظایف جامعه و رهروی راهشان است.

مستندسازی واقعه 27 دی 65 و فعالیت‌های جهادگران شهید از وظایف جامعه است

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، متن پیام دکتر طیبی بدین شرح است: "بسم ا... الرحمن الرحیم



مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از میان مؤمنان مردانی‌اند که به آنچه با خدا عهد بستند، صادقانه وفا کردند؛ برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند.



در هنگامه رویارویی حق و باطل و ستیز مردان خدا با دشمنان دین و میهن اسلامی و در عرصه تلاش و مجاهدت جهادگران عرصه جنگ و دفاع مقدس، مشعل‌های فروزانی هستند که با شهادت مظلومانه خود راه جهاد و سعادت را برای رهپویان روشن و هموار می‌کنند.



دانشجویان مخلص جهاددانشگاهی دانشگاه تبریز که با لبیک به فرمان رهبر کبیر خود حضرت امام خمینی(ره) در پیشبرد نهضت الهی و پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از رزمندگان جبهه‌های نبرد در مقابله با دشمنان بعثی، در سنگر مقدس ساخت ادوات جنگی و پشتیبانی از نیروهای خط مقدم، بصورت شبانه‌روزی در تلاشی مستمر و مداوم بودند، مورد هجوم بی‌رحمانه و وحشیانه دشمن، واقع و 22 نفر از آنان به فوز شهادت نائل آمدند و هفت نفر دیگر دچار جراحت و جانبازی شدند.



آری، حضور اقشار دانشگاهی و جهادگران جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ تحمیلی و مقابله با متجاوزان به میهن اسلامی و استقلال و تمامیت ارضی ایران عزیز که ناشی از بلوغ و شعور بلند فرهنگ اسلام ناب محمدی و انقلاب شکوهمند مردمی و درک شرایط اجتماعی و سیاسی کشور و تبعیت از رهبری کبیر آن بود، آنان را شایسته دریافت نشان شهادت و لقاءا... و ثبت در دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران کرد.



مستندسازی واقعه 27 دی ماه 1365 و معرفی‌نامه و فعالیت‌های پرآوازه همکاران جهادگر شهیدمان از جهت آشنایی نسل جوان دانشجو و دانشگاهیان و مردم عزیز با اشاره و جانفشانی جهادگران عرصه علم و فناوری، زنده نگه‌داشتن و الگوسازی از شخصیت و تأسی به روش و منش آن شهدای بزرگ و حماسه بلندی که آفریدند، بخشی از وظایف جامعه نسبت به آن عزیزان و رهروی راهشان است.



برای پاسداشت یاد و مقام شهدای جهاددانشگاهی، 27 دی ماه روز شهدای جهاددانشگاهی نام یافته و امید است در حفظ میراث و یادگار شهداء و در رهرویی راهشان شرمنده آنان نشویم.



درپایان با دعا جهت شفای کامل جانبازان سربلند این حادثه، به روح بلند شهیدان درود می‌فرستم و برای خانواده‌های ارجمندشان سلامتی و سرافرازی هر چه بیشتر مسئلت دارم و از تلاش‌های همکاران عزیز در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و دانشگاهیان محترم دانشگاه تبریز که در تعظیم و تکریم نام این شهیدان پرآوازه و مظلوم تحمل زحمت کرده‌اند، تشکر کرده و برای خدمتگزاران به میهن گرامی سلامتی و مزید توفیقات الهی را آرزومندم".

 

انتهای پیام


9642266
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است