بین‌الملل 13:08 - 19 آذر 1398
دادگاه الجزایر امروز سه شنبه سران نظام سابق این کشور را به اتهام فساد به حبس محکوم کرد. همزمان فرماندهی ارتش الجزایر تهدید کرد، با تظاهرکنندگان مخالف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در صورتی که مانع از مشارکت رأی‌دهندگان شوند، مقابله خواهد کرد.

صدور حکم حبس علیه چهره‌های نظام سابق الجزایر/هشدار ارتش درباره اخلالگران در روند انتخابات

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، دادگاه "سیدی امحمد" در پایتخت الجزایر امروز با صدور حکمی عبدالمالک سلال، نخست وزیر پیشین الجزایر را به ۱۲ سال حبس در پرونده فساد محکوم کرد.

همچنین احمد اویحی، نخست وزیر اسبق الجزایر به ۱۵ سال و یوسف یوسفی، وزیر پیشین صنایع الجزایر به ۱۰ و یبده محجوب وزیر سابق صنایع را به ۸ سال زندان محکوم کرد.

عبدالسلام بوشوارب وزیر صنعت سابق الجزایر نیز به شکل غیابی به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

  سران دولت بوتفلیقه در پرونده‌های مربوط به کارخانه‌های خودروسازی و حمایت مالی از کمپین انتخاباتی بوتفلیقه به فساد متهم شده‌اند.



چهارشنبه گذشته محاکمه عبدالمالک سلال و احمد اویحیی، از نخست‌وزیران سابق الجزایر و تعدادی از مسئولان سیاسی و تجار به اتهام فساد آغاز شد. از جمله مسئولانی که محاکمه می‌شوند یوسف یوسفی و محجوب یبده، از  وزیران صنعت سابق، عبدالغنی زعلان، وزیر حمل و نقل سابق و نوریه یمینه زرهونی، وزیر گردشگری سابق هستند.

همزمان احمد قائد صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر گفت، به همه نیروهای امنیتی و ارتش دستور داده جهت فراهم کردن امکان مشارکت مردمی در انتخابات، در آماده‌باش کامل قرار داشته و امنیت کامل این انتخابات را تأمین کنند.

وی افزود، ارتش در چارچوب وظیفه ملی و برای حفظ امنیت و ثبات کشور و براساس قانون با همه کسانی که در روز انتخابات به دنبال متشنج کردن فضای کشور باشند، مقابله خواهد کرد.

قرار است ۱۲ دسامبر جاری (۲۱ آذر) ششمین انتخابات ریاست جمهوری از سال ۱۹۹۵ تاکنون در داخل الجزایر آغاز شود.

قائد صالح با بیان اینکه ارتش همواره نسبت به توطئه‌ها و دسیسه‌چینی‌هایی که علیه الجزایر طراحی می‌شود هشدار داده و همیشه در کمین کسانی است که علیه کشور دست به حیله و نیرنگ می‌زنند، افزود، کلیه سازمان‌های امنیتی و نیروهای نظامی موظفند به منظور تضمین موفقیت انتخابات، امنیت کامل را در مراکز و دفاتر انتخاباتی فراهم کنند.

انتهای پیام


10315557
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی دو تیپ خود را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به نوار غزه فراخواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور یهودیان رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا به دلیل آسیب به اسرائیل انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرایط بهداشتی نامناسب غزه اکنون منجر به شیوع گسترده بیماری‌هایی همچون هپاتیت و مننژیت در این باریکه شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاه عالی تجدیدنظر فرانسه، «فرانسوا فیون» نخست‌وزیر سابق این کشور را به طور قطعی مجرم شناخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار با پوتین گفت: روسیه از نظر امنیت منطقه‌ای در قفقاز و جغرافیای وسیع‌تر، کشور اصلی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک نشریه آمریکایی پیشرفت‌های ایران در زمینه ساخت تسلیحات بومی را ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران دانسته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش کره جنوبی به تازگی در حال بررسی ممنوعیت گوشی‌های آیفون در ساختمان‌های نظامی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دومینوی استعفای فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که وزیر دارایی این رژیم، فرماندهان نظامی را مسئول شکست در عملیات طوفان الاقصی می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر برنامه جهانی غذا می‌گوید غزه تا ۶ هفته دیگر هر سه مرحله ناامنی غذایی، سوء تغذیه و مرگ و میر به خاطر گرسنگی را پشت سر خواهد گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از مجلس سنای آمریکا به خاطر تصویب بسته کمک نظامی ۱۴ میلیارد دلاری برای اسرائیل تشکر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است