علمی فناوری 15:07 - 13 آذر 1395
تهران- ایرنا-آخرین یافته های علمی در زمینه سنجش آلودگی صوتی از سوی متخصصان مطرح بین المللی در ششمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات (ISAV2016) ارائه خواهد شد.

ارائه آخرین یافته های علمی سنجش آلودگی صوتی در ششمین کنفرانس ارتعاشات

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا، ششمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات (ISAV2016) روزهای 17 و 18 آذرماه 95 در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می شود.

دوره های قبلی این کنفرانس تخصصی به ترتیب به میزبانی دانشگاه های 'صنعتی امیرکبیر'، 'صنعتی شریف'، 'صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی' و 'علم و صنعت ایران' و 'پردیس فنی دانشگاه تهران' برگزار شده است.

دبیر ششمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات (ISAV2016) در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا به برگزاری این کنفرانس در دو بخش 'تجربه صنعتی' و 'علمی پژوهشی' اشاره کرد و گفت: صاحبنظران دانشگاهی و صنعتی در بخش صنعتی به ارائه تجربیات و مطالعات خود در صنایع پتروشیمی، خودرو و ریلی، دفاعی، معدنی، نفت و گاز، نیروگاه و هوافضا خواهند پرداخت.

دکتر 'علی اصغر جعفری' افزود: موضوعات بخش علمی پژوهشی کنفرانس نیز در محورهای آزمونهای شوک و ارتعاش، آکوستیک در معماری، آکوستیک در موسیقی، آکوستیک زیر آب، آلودگی صوتی، پایش وضعیت ارتعاش و صوت، پردازش سیگنال در آکوستیک، تحلیل سیگنالهای گفتاری، دینامیک خودرو، دینامیک سازه، دینامیک سازه های عمران، شناسایی سامانه ها و سازه های مکانیکی، فیزیک صوت، کنترل نوفه و ارتعاش، ماشین آلات دوار، مهندسی آکوستیک نوفه و ارتعاشات ریلی و همچنین واکنش انسان به صوت و ارتعاش مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: به دنبال اعلام فراخوان، 187 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد و هیات داوران پس از بررسی های کارشناسی، 139 مقاله را برای ارائه در روزهای برگزاری کنفرانس انتخاب کرد که 105 مقاله به صورت سخنرانی و 34 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

به گفته جعفری، از مجموع مقالاتی که قرار است در قالب سخنرانی ارائه شود، 63 عنوان به زبان فارسی و 42 عنوان به زبان انگلیسی تهیه و تدوین شده است که مقالات انگلیسی متعلق به محققانی از ایران، کانادا و انگلیس است.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر از حضور سه سخنران کلیدی در ششمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات خبر داد و گفت: یکی از سخنرانان کلیدی، پروفسور 'سید محمد هاشمی' استاد دانشگاه ریرسون Ryerson از کشور کاناداست، 'مارتین دوی' Martin Davy از شرکت B&K کشور دانمارک و 'توماس یوتباخ' Thomas Eutebach از شرکت سوئدی سیکا Sika نیز دو سخنران دیگر کنفرانس هستند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، 'مارتین دوی' سخنرانی کلیدی خود را با عنوان 'دوربین آکوستیک' و با موضوع سنجش آلودگی صوتی در خودروها ارائه خواهد کرد که در واقع، فناوری ضبط و اندازه گیری و پایش صدا را در خودرو مطرح می کند و سخنرانی 'توماس یوتباخ' نیز به مبحث کاهش آلودگی صوتی اختصاص دارد.

جعفری یادآور شد: مقوله ارتعاشات در کشور ما سابقه ای طولانی دارد ولی آکوستیک یک فناوری و دانش نسبتا جدید به شمار می آید از همین رو در برگزاری کنفرانس، تمرکز اصلی را روی حوزه آکوستیک قرار دادیم.

صوت‌شناسی یا آکوستیک یکی از شاخه‌های علم فیزیک است که به بررسی موج‌های مکانیکی در گازها، مایع‌ها و جامدها از جمله نوسان‌ها، صدا، فراصوت و فروصوت می پردازد.

وی برگزاری 11 کارگاه های آموزشی را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این دوره از کنفرانس آکوستیک و ارتعاشات عنوان کرد و گفت: مباحث این کارگاه ها در زمینه های متنوعی همچون آزمون محیطی شوک و ارتعاش سامانه های هوافضایی، آکوستیک زیر آب با رویکرد بررسی نویز پروانه های دریایی، آنالیز ارتعاشات و بررسی عیوب ناشی از جریان سیال در توربوماشینهای گریز از مرکز (پمپ، فن، کمپرسور)، آنالیز مودال تجربی در صنعت، اصول و روش‌های انجام آزمون غیرمخرب فراصوتی (آلتراسونیک)، شبیه سازی زلزله و انواع تحلیل‌های ارتعاشاتی در سازه‌ها به کمک نرم افزار المان محدود ABAQUS ، کنترل غیرفعال ارتعاشات در سازه ها، مبانی کنترل آلودگی صدا در بناهای غیر صنعتی، مدولاسیون در سیگنال‌های ارتعاشی، پردازش و کاربردها و دانستنی هایی درباره شتاب سنجها مطرح خواهد شد.

جعفری برگزاری یک مسابقه دانشجویی را از دیگر برنامه های این کنفرانس برشمرد و گفت: در حاشیه کنفرانس، یک مسابقه دانشجویی نیز با موضوع ارتعاشات و آکوستیک ترتیب داده شده است که روز سه شنبه، 16 آذرماه شاهد برگزاری آن در محل دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر خواهیم بود.

وی از ثبت نام 19 تیم دانشجویی از دانشگاه های مختلف کشور برای رقابت در این مسابقه خبر داد و گفت: نحوه برگزاری مسابقه به گونه ای است که یک ورق نازک از جنس فلز یا غیرفلز دراختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد تا مقداری پودر روی آن قرار دهند و به وسیله یک بلندگو و ایجاد صوت موجب لرزش ورقه و ریزش پودر شوند و هر گروهی که بتواند شکل های مفهومی زیباتری براثر این لرزش ناشی از صوت به وسیله پودر ایجاد کنند به عنوان برنده انتخاب و معرفی خواهد شد.

استاد دانشگاه خواجه نصیر بیان داشت: سه تیم برتر این مسابقه دانشجویی در روزهای برگزاری کنفرانس ( 17 و 18 آذرماه ) در نمایشگاه جنبی واقع در دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر حضور خواهند داشت و آزمایش خود را برای بازدیدکنندگان به اجرا خواهند گذاشت.

علمی**1055**1440

خبرنگار : زینب کارگر **انتشار: گلشن

برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید

irnaelm@

https://telegram.me/irnaelm


8440449
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است