بین‌الملل 11:40 - 21 آبان 1397
لهستان صدمین سالروز تولد مجددش به عنوان یک کشور مستقل را با مشارکت جمعیت کثیری از مردم این کشور و برگزاری مراسم متعدد در سراسر این کشور از جمله برگزاری راهپیمایی و پخش سرود ملی در بیش از ۶۰۰ شهر لهستان جشن گرفت.

جشن‌های صدمین سالروز تولد مجدد لهستان

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور، نخست وزیر و دیگر چهره‌های سیاسی ارشد این کشور در صف جلوی راهپیمایی روز استقلال که روز یکشنبه برگزار شد، حضور داشتند. این راهپیمایی بخشی از مراسم صدمین سالروز تولد مجدد لهستان به عنوان یک کشور مستقل بود که در آن جمعیت کثیری به رهبری گروه‌های ناسیونالیست شرکت داشتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود اعلام کرد: بیش از ۲۵۰ هزار تن در راهپیمایی ورشو به مناسبت صدمین سالروز تولد مجدد لهستان به عنوان یک کشور مستقل در پایان جنگ جهانی اول شرکت داشتند.

آندژی دودا، رئیس‌جمهور، ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر و یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب محافظه‌کار حاکم لهستان در صف جلوی این راهپیمایی قرار داشتند و در پشت آنها سربازانی راه می‌رفتند که پرچم بزرگی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "برای لهستان".

در پشت آنها جمعیتی از ناسیونالیست‌ها و طرفداران آنها حضور داشتند. اکثر شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم‌های ملی سفید و قرمز لهستان را در دست داشتند و برخی دیگر نیز پرچم‌های کمپ ملی رادیکال را در دست داشتند؛ گروه راست افراطی که یکی از سازمان دهندگان اصلی این راهپیمایی محسوب می‌شد. پرچم کمپ ملی رادیکال یک سمبل راست افراطی مربوط به دهه ۱۹۳۰ میلادی است که سیاه رنگ است و روی آن یک دست که یک شمشیر در اختیار دارد، نقش بسته است.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی چون "آمریکا، امپراتوری شیطان" و "لهستان، سفید و کاتولیک" سر دادند.

اعضای یکی از گروه‌های ناسیونالیست موسوم به تمامی جوانان لهستانی پرچم اتحادیه اروپا را به آتش کشیدند. در دهه گذشته سازمان‌های ناسیونالیست راهپیمایی‌های روز استقلال را در تاریخ ۱۱ نوامبر در ورشو جشن می‌گرفتند که شامل سر دادن شعارهای نژادپرستانه، آتش‌بازی و در برخی سال‌ها اقدامات خشونت آمیز بوده است.

دودا در آغاز این راهپیمایی گفت: بیایید این راهپیمایی مشترک ما باشد، اجازه دهید این راهپیمایی برای همه باشد، جایی که همه بخواهند در آن شرکت کنند و از شرکت در آن احساس خوبی داشته باشند. اجازه دهید این راهپیمایی به خاطر لهستان باشد.

دودا و دولتش اخیرا با انتقاداتی از جانب سیاستمداران لیبرال اپوزیسیون به خاطر تمایلشان برای مذاکره با ناسیونالیست‌ها از جمله افرادی که در گذشته اظهارات ضد یهودی مطرح کرده‌اند، مواجه شده‌اند.

این مراسم در لهستان مصادف بود با گردهمایی رهبران جهان در پاریس به مناسبت صدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول.

لهستان در پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ میلادی استقلال خود را مجددا به دست آورد و از خاکستر سه قدرت شکست خورده که به مدت ۱۲۳ سال این کشور را تقسیم و بر آن حکومت داشتند، مجددا متولد شد.

انتهای پیام


9971043
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است