استانی 09:32 - 27 تیر 1398

۱۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده از سیل اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فرخ زاد در جلسه شورای هماهنگی بحران استان اظهارکرد: ۱۰۵ میلیارد تومان از این غرامت شامل کمک‌های بلاعوض است که ۹۳ میلیارد تومان آن به صورت استمهال وام بانکی و مابقی نیز با اجرای طرح‌ها و بلاعوض مستقیم تخصیص خواهد یافت.

به گفته وی، کل مبالغ خسارتی به سیل زدگان کشاورزی استان اختصاص داده شده است و از محل ۹۳ میلیارد تومان نیز تاکنون ۴۵ میلیارد تومان محقق شده و مابقی در حال اجرا است.

معاون عمرانی اظهار داشت: دهیاری‌ها با کمک مدیریت بحران استان می‌توانند از محل ارزش افزوده مبالغی را برای خرید تجهیزات آتش نشانی هزینه کنند و فرمانداری‌ها نیز در کمیته‌های برنامه‌ریزی تدابیر لازم را در این زمینه به عمل آورند.

فرخزاد با اشاره به کارگروه مدیریت بحران یادآور شد: پیش‌بینی‌های لازم از امروز برای مقابله با بارندگی‌های پاییزه امسال باید به عمل آید.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری آتش سوزی در مراتع و ۲.۵ برابری آن در باغ‌های استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته، گفت: باید برنامه لازم برای شناسایی کانون‌های بحران آتش در مراکز یاد شده صورت گیرد.

در ادامه این جلسه قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان هم گفت: سال گذشته ٩٠ و امسال تاکنون شاهد وقوع ٣٢٠ هکتار حریق در استان بوده ایم.

مهدیخانی از آب منطقه‌ای قزوین خواست آب موردنیاز برای کشت دوم کشاورزان را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی همچنین از عدم بیمه محصولات کشاورزی توسط برخی از کشاورزان انتقاد کرد و خواستار بیمه محصولات شد.

مهدیخانی با اشاره به خسارات ناشی از بحران‌های سالجاری در استان گفت: سرمازدگی و سیل امسال هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد.

وی همچنین از تخصیص ٣ میلیارد برای ساماندهی رودخانه‌ها در روستاها خبرداد.

اکرم نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری هم در این جلسه گفت: باید فرهنگ استفاده از مردم برای کنترل بحران در روستاها را اشاعه دهیم.

نجفی با اشاره به امکانات موجود در روستاها برای مدیریت بحران افزود: در ٢سال گذشته در حوزه آتش نشانی روستایی ١٩پایگاه فعال شده است ولی امکانات لازم ندارند.

وی اذعان کرد: امسال بسیاری از آتش سوزی‌ها را آتش نشانی‌های روستایی مدیریت کردند.

نجفی همچنین بر لزوم ثبت نام و آموزش داوطلبان جهت مشارکت در مدیریت بحران تاکید کرد.


10181083
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است