استانی 09:56 - 22 آبان 1398
مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف خبر داد:
ایسنا/سمنان مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افزایش تعامل بین وقف و فناوری‌های نوین و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در اولویت‌ سازمان اوقاف

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین روحانی نژاد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه سمنان اظهار کرد: باید در جهت افزایش تعامل بین وقف و فعالیت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کنیم و ارتباط این دو بخش را بیش‌ازپیش گسترش دهیم.

وی افزود: زمینه‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در حوزه موقوفات وجود دارد، باید از آنها به نحو احسن استفاده شود و یکی از اقدامات مهم این است که تلاش کنیم بیش‌ازپیش از فناوری‌های روز استفاده کنیم.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه‌گذاری در موقوفات باهدف افزایش بهره‌وری موقوفات است و اقدامات خوبی در این حوزه انجام‌شده است که آثار و برکات این سرمایه‌گذاری‌ها در آینده‌ای نزدیک مشخص و معلوم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید در اجرای پروژه‌ها مصلحت مردم منطقه و شهر را ببینیم اظهار کرد: همان‌گونه که دفاع از مصلحت وقف مهم است و باید در این راستا تلاش کنیم، دفاع از مصلحت جامعه و مردم نیز مهم است و باید به آن کمک کنی.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی نژاد عنوان کرد: یکی از وظایف ما اجرای نیات موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه است و درگذشته نیز حوزه‌ها به‌وسیله موقوفات خودشان اداره می‌شدند و باید تلاش کنیم با افزایش بهره‌وری موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه نسبت به تأمین منابع مالی موردنیاز حوزه‌ها اقدام نموده و حوزه‌ها را به جایگاهی برسانیم که بی‌نیاز از اتکا به اعتبارات دولتی اداره شوند.

وی اظهار کرد: کمک به آزادی زندانیان از محل موقوفات مرتبط و جذب کمک‌های خیران نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی است که در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد و یکی از اقداماتی است که آثار و برکات اجتماعی وقف را در جامعه به‌خوبی نمایان می‌کند.

اقدامات اوقاف در حمایت از حوزه‌های علمیه قابل‌تقدیر است

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز در این دیدار گفت: حوزه‌های علمیه نقش بسزایی در توسعه و ترویج مسائل دینی دارند و اقدامات اوقاف در حمایت از حوزه‌های علمیه قابل‌تقدیر است و از ریاست سازمان اوقاف به دلیل این اقدامات تشکر می‌کنم.

وی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، مجموعه‌ای  فعال، پویا و بانشاط است و اقدامات مفید و مؤثری در زمینه‌های مختلف ازجمله حمایت از حوزه‌های علمیه انجام می‌دهد.

 این عضو خبرگان رهبری افزود: ایجاد موقوفات جدید با نیات منطبق بر نیاز روز جامعه یکی از اقدامات مؤثر اوقاف است و باید افزایش‌یافته و واقفین به سمت ایجاد این قبیل موقوفات هدایت شوند.

به گزارش ایسنا نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان یکی از اقدامات مهم اوقاف را تلاش در جهت به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات عنوان کرد و افزود: مستاجرین موقوفات باید در نظر داشته باشند تا اجاره‌بهای موقوفات را به نرخ عادلانه روز و به‌موقع پرداخت کنند تا زمینه اجرای دقیق نیات واقفین خیراندیش فراهم گردد.

آیت الله شاهچراغی در پایان خاطرنشان کرد: مردم علما و حوزه‌های علمیه استان سمنان از حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی به‌عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خوشحال هستند و اظهار امید و اظهار رضایت می‌کنند.

انتهای پیام


10292350
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است