به گزارش ایسنا، ابراهیم صالحی عمران در حاشیه سفر به گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ایجاد ارزش را با تلاش سودمند جوانان امکانپذیر دانست و گفت: مهارتآموزی باید از آموزش و پرورش آغاز شود و از اهداف دانشآموزان باشد .
وی به وضعیت کشورهای پیشرفته در زمینه مهارتآموزی دانشآموزان اشاره کرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد از دانشآموزان وارد بازار کار میشوند و تنها ۲۰ درصد به دانشگاهها میروند .
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور، تشویق دانشآموزان به مهارتآموزی را نیازمند گفتمان اجتماعی ملی خواند و بیان کرد: تحقق امر مذکور طلب میکند در برنامههای درسی تغییر اساسی ایجاد کنیم تا عملیاتی و کارگاهی شود .
صالحی عمران با بیان اینکه برای عملیاتی و گارگاهی شدن برنامههای درسی دانشآموزان ورود کردیم، تصریح کرد: برنامههای درسی باید طوری باشد تا پس از آموزش بتواند منشا درآمد برای جوانان باشد .
مهارتآموزی در عرصه فرهنگی مغفول مانده است
رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفهای گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که در مهارتآموزی مغفول مانده، در عرصه فرهنگی است اظهار کرد: هدایت دانشآموزان به رشتههای مهارتی توسط آموزش و پرورش راهگشا و تاثیرگذار است .
رسول شمشادی به وجود ۷ مرکز آموزش فنی و حرفهای در گیلان اشاره کرد و گفت: مهارتها به صورت آکادمیک در مراکز مذکور به جوانان ارائه میشود.
انتهای پیام