به گزارش ایسنا بنابراعلام سیمکارت، اخیرا شکایات متنوعی از اپراتورهای مختلف درباره این موضوع مطرح شده که از سمت مقامات در حال پیگیری و بررسی هست. ناگفته نماند که در این میان موضوع عدم آنتن دهی تلفن همراه در صدر قرار دارد. در ادامه این مشکل مبحث دیگری که اخیرا و به وفور شاهد آن هستیم، وجود ضعف در اطلاعرسانی خبرهای به روز برخی از اپراتورها از طریق سایت میباشد. با توجه به روند افزایشی اپراتورهای سیم کارتهای مختلف و حق انتخاب برای خرید سیم کارت، ارائه خدمات به روز و آگاهی سازی و اطلاع رسانی خبرها از طریق وب سایتهای مربوط به اپراتورها، به مبحثی مهم و اساسی تبدیل شده است. در واقع میتوان این نوید را به اپراتورها داد که تمامی آنها قادر خواهند بود با غلبه بر مشکلات ریز و درشت حاکم بر اوضاع کنونی، مشکل کاهش فروش سیم کارت را برطرف نموده و روز به روز به بازار "فروش سیم کارت" رنگ و بوی تازهای بدهند. تمامی اپراتورها با عرضه خط رند ویژه خود و همچنین قیمت مناسب برای فروش سیم کارت مربوطه سعی دارند تا با پیشی گرفتن از دیگری جایگاه ویژه ای برای خود ثبت کنند. اما ناگفته نماند که در مبحث مربوط به اطلاع رسانی اخبار روز، بسیاری از اپراتورها با ضعف اساسی و کاربردی روبرو هستند که اخیرا موجب عکس العملهای متنوع از سمت کاربران خود شده است. البته ناگفته نماند که همراه اول از این ضعف کاملا مبرا میباشد. این در حالیست که طبق آمار بدست آمده، همراه اول رند دارای محبوبیت فراوانی بین کاربران شده و میزان فروش سیم کارتهای این اپراتور بسیار شگفت انگیز قلمداد شده است.
خدمات ارزنده همراه اول
در پی شکایات متعددی که از اپراتورهای مختلف دیده میشود. تعداد شکایات از سمت اپراتور همراه اول به مراتب پایین هست. در همین راستا میتوان به خدمات ارزنده همراه اول اشاره کرد. همراه اول بعنوان اولین اپراتور تلفن همراه و با ارائه خدمات متنوع و همچنین ارائه مجموعه "خط رند" به کمک سایت اختصاصی تحت نظارت خود، همچنان پیشتاز میباشد. سایتی اختصاصی برای ارائه سیم کارتهای "همراه اول رند" به عموم، اطلاع رسانی به موقع خبرها از طریق وب سایت و منابع در اختیار این اپراتور، ارائه خدمات ویژه به مشترکین خود، گوشهای از خدمات ارزنده اپراتور اول هست که موجب رشد روز افزون این اپراتور و افزایش سطح رضایتمندی کاربران آن شده است. شایان ذکر است که همراه اول تمام اخبار و بیانیههای خود را در اسرع وقت در تمام رسانههای اجتماعی و وب سایت خود اعلام می نماید.
ضعف اطلاع رسانی بعضی از اپراتورها
در ادامه مباحث مطرح شده میتوان به اطلاع رسانی ضعیف بعضی از اپراتورها اشاره نمود. در راستای اطلاع رسانی به موقع همراه اول و همچنین بالاترین میزان فروش سیم کارت های این اپراتور نسبت به دیگر اپراتورها، مبحث اطلاع رسانی ضعیف از سمت اپراتورهای دیگر بسیار بحث برانگیز هست. در واقع میتوان گفت طبق اطلاعات بدست آمده بسیاری از اپراتورها در اطلاع رسانی از طریق وب سایت خود بسیار ضعیف عمل کرده و با ترفندی زیرکانه اقدام به تغییر تاریخ خبر میکنند. بعنوان مثال میتوان بصورت صریح اعلام نمود که یکی از اپراتورهای ایرانی و البته نوپا خبر مربوط به برگزاری نمایشگاه خود را که به مدت ۴ روز برگزار شده بود را دقیقا روز آخر، روی سایت خود منتشر کرد که موجب تعجب بسیاری نیز شد. البته باید یادآور شویم که این اپراتورها بجای تمرکز و فعالیت هدفمند برای اطلاع رسانی از سمت وب سایت خود که بعنوان منبعی معتبر و رسمی هست، از طریق منابع دیگر اقدام به اطلاع رسانی میکنند. این خبر در مورد یکی از اپراتورهای قدیمی نیز صدق میکند. اما سوالی که این میان مطرح میشود این است که در عصری که اطلاع رسانی از طریق سایت برای بسیاری از ادارات و شرکت ها، بعنوان منبعی رسمی تلقی میشود، اینگونه کم کاری ریشه در چه چیزی میتواند داشته باشد و چه پیامد هایی را شامل میشود؟
انتهای رپرتاژ آگهی