استانی 12:36 - 06 تیر 1396
با پایان تیرگذاری پل روگذر راه آهن بین المللی در تقاطع شهر آستارا به روستای باغچه سرا، عملیات احداث خط ریلی اروپا – آسیا وارد فازی جدید شد.

آغاز فاز جدید ساخت خط ریلی بین المللی آستارا

وحید پورحضرت، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عملیات احداث راه آهن بین المللی آستارا - آستارا که یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه بود، پس از 50 سال محقق شد. این طرح در راستای اجرای تفاهمنامه نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مهر 1394 با احداث خط آهن بین المللی در خاک دو کشور و پل ریلی آستارا – آستارا در اردیبهشت ماه 1395 آغاز شد و در حال حاضر شاهد پیشرفت قابل توجه این پروژه در خاک دو کشور هستم.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث پل ریلی بین المللی بروی رودخانه مرزی آستاراچای در روزهای پایانی سال 1395 به پایان رسید، افزود: اسفند سال گذشته نخستین قطار مسافری جمهوری آذربایجان به شکل آزمایشی از این پل عبور کرد و وارد خاک جمهوری اسلامی ایران در شهرستان مرزی بندر آستارا شد.  

وی به اتمام عملیات احداث پل ریلی اشاره کرد و گفت: همزمان با تکمیل این پروژه، عملیات احداث راه آهن در خاک کشورمان قوت گرفت و در همین راستا نخستین پل روگذر راه آهن بین المللی نیز در تقاطع شهر آستارا به روستای باغچه سرا نیز با خرید اراضی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این پل روگذر به طول 34 متر با دو دهنه 17 متری در حدفاصل 700 متری از پل ریلی بین المللی در حال احداث است، خاطر نشان کرد: عرض این پل 10 متر و ارتفاع آن از سطح جاده 5 متر است که برای تردد همزمان دو قطار از روی دو ریل مجزا طراحی شده است.  

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا با تأکید بر اینکه هم اکنون عملیات تیرگذاری پروژه به پایان رسیده است، توضیح داد: پل فوق 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در 10 درصد باقیمانده عرشه گذاری، نرده و زیرسازی های نصب ریل نیز عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با استناد به مذاکرات انجام شده با مدیران شرکت بین المللی DAY که مجری پروژه راه آهن بین المللی آستارا – آستارا هستند، پیش بینی می شود، این پل ظرف 15 روز آینده به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: با پایان عملیات احداث این پل، قطارهای اروپایی و حوزه قفقاز به سمت ترمینال و بار انداز راه آهن آستارا هدایت می شوند.

وحید پورحضرت در ادامه از جابجایی کالا با بهره مندی از ترکیب ریل و جاده، پس از تکمیل این پروژه سخن گفت و توضیح داد: پس از بهره برداری از این پروژه، کالاهای تجاری از طریق این خط ریلی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان جابجا می‌شود. با بهره‌مندی از جاده، کالا به آستارای ایران منتقل و از اینجا با راه آهن به سمت مسکو و یا دریای سیاه منتقل می شود.

به گزارش ایسنا، بندر مرزی آستارا با بیش از 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده و این شهرستان به شکل همزمان از سه روش حمل و نقل بین المللی زمینی، دریایی و ریلی نیز بهره مند است.

انتهای پیام


9207266
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است