گوناگون 10:49 - 30 دی 1399
شاید بسیاری از شما که قصد ثبت برند دارید تصور کنید که انتخاب نام برند کار ساده‌ای است.

راهنمای انتخاب نام برند

به گزارش ایسنا،بنابراعلام موسسه حقوقی بازرگان، امروزه یکی از کارهایی که در موفقیت کسب و کارتان می تواند موثر باشد انتخاب بهترین نام برای برند شماست.

شرایط انتخاب اسم برند

یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید دارای شرایط خاصی باشد. خلق یک برند ، فراتر از انتخاب یک نام تجاری و طراحی لوگو است؛انتخاب نام برند باید به گونه ای انجام شود که مشتریان بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

واضح است که هر اسمی که فقط برایتان جذاب باشد، لزوماً نمی‌تواند اسم خوبی برای برندتان باشد. به همین دلیل انتخاب اسم برند می‌تواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر برسد؛ چرا که اسم برند باید:

. جذاب و گیرا باشد

. مناسب شخصیت برند شما باشد

. به خاطر سپردن آن برای مردم راحت باشد

. هنگام نمایش در تبلیغات چشم‌گیر و جذاب به نظر برسد

. دامنه‌ اینترنتی و اکانت های شبکه های اجتماعی اشغال شده نداشته باشند

چه ‌ویژگی هایی را باید برای انتخاب اسم برند در نظر بگیریم؟

یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید دارای یک سری ویژگی خاص باشد. فرمول‌های مختلفی برای راهنمای انتخاب نام برند وجود دارد.

به عنوان مثال ، در سال ۲۰۱۰ گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی که از یک ساختار تکرار شونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند.

در اینجا سعی می کنیم که ویژگی های نام برند ایده آل را با یکدیگر مرور کنیم:

با معنا باشد

یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید معنادار باشد.

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

متمایز باشد

یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید متمایز باشد. اسم برند باید منحصر به فرد، به یاد ماندنی و از سایر رقبای شما متمایز باشد.

مخصوصاً اگر یک شرکت تازه تأسیس هستید هیچ گاه از اسم‌های مشابه برندهای بزرگ استفاده نکنید؛ چون این باعث می‌شود شما یک شرکت کپی شده و غیر واقعی به نظر برسید.

راحت باشد

یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید راحت باشد. یعنی هر کسی به راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند.

توجه: نکته‌ای که در راهنمای انتخاب نام برند به زبان فارسی وجود دارد این است که بعضی از کلمات چند نگارش متفاوت دارند که ممکن است همین مساله باعث سردرگمی مشتریان بشود. به عنوان مثال، کلماتی مثل عاج-آج، راضی-رازی؛

بنابراین سعی کنید اسمی انتخاب کنید که تنها یک نوشتار ثابت داشته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم از نام مخفف استفاده نکنید؛ چون لفظ خیلی کلمات مخفف شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کند.

همچنین به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‌کند.

قابل ثبت باشد

یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید قابل ثبت باشد. اسم برند شما باید هم به صورت قانونی و هم برای دامنه های اینترنتی قابل ثبت باشد.

آینده نگرانه باشد

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که باید برای انتخاب اسم برند خود آینده نگر باشید.

در واقع لازم است تا تفکر خود را از مرزهای جغرافیایی و وضعیت امروز خود فراتر ببرید؛ یعنی نیم نگاهی هم به چشم‌انداز آینده خود داشته باشید.

شاید در حال حاضر حوزه فعالیت شما در حد یک استان و حتی شهرهای اطراف باشد ولی ممکن است که بعدها کار خود را خارج از کشور گسترش دهید.

همچنین پیشنهاد می شود که از نام خانوادگی خود به عنوان اسم برند استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است در آینده مجبور شوید برند خود را بفروشید. چنانچه شما از نام خانوادگی خود برای نام برند استفاده کرده باشید،

البته در این مورد استثنایی وجود دارد و آن سلبریتی بودن شماست. اگر شما یک سلبریتی هستید وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌های برندینگ را به شدت کاهش پیدا می‌کند.

بصری باشد

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید بصری باشد. یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. بنابراین با انتخاب نام برند بصری، دست طراح لوگو برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است.

چنانچه برای ثبت برند نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید با موسسه حقوقی بازرگان به شماره ۰۲۱۴۵۵۱۸ تماس بگیرید. موسسه ثبت بازرگان آماده ارائه خدماتی مانند ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات شرکت و … به شما عزیزان است.

انتهای رپرتاژ آگهی


10910356
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است